Slag-funktion i skruemaskine, noget værd?

Hej lav-det-selv

Hvor godt fungerer slag-funktionen i nye slag-skruemaskiner?
Er den noget værd, eller kommer man nemt til at at savne en "kablet" boremaskine, når man skal have boret i vægge mv?

Et bud på en maskine jeg tænker på, kunne være:

http://www.prishammeren.dk/shop/mak...2604p.html

Kombinationen mellem skruemaskine og slag-skruemaskine, tiltaler mig nemlig, men mangler lidt "hands-on"-erfaring, med hvorvidt at slag-funktionen er noget værd i disse maskiner (Generelt 18v, 3/4 amp i anerkendte fabrikater)

Så kunne man have en større bore-hammer, til det rigtig grove, med store huller, lettere nedbrydning osv.

Ved at der sidder en del håndværkere derude, som har sikkert ligger inde med denne viden

På forhånd tak og god weekend!
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en Makita 18 volt li-on med slag, det fungere fint, bedre end min Bosch 230 volt slagboremaskine.

Dog er maskinen lidt tung i det, men en dejlig robust maskine, med masser af power.

Det er sådan en jeg har..

http://bygxtra.dk/18v/8587802-akku-...ricerunner

Akku slagboremaskine BHP454RFE LI-ION 18V 2G LXT

Skrevet af je__ns på 19 apr 2014 17:03

Jeg har en Makita 18 volt li-on med slag, det fungere fint, bedre end min Bosch 230 volt slagboremaskine.

Dog er maskinen lidt tung i det, men en dejlig robust maskine, med masser af power.

Det er sådan en jeg har..

http://bygxtra.dk/18v/8587802-akku-...ricerunner

Akku slagboremaskine BHP454RFE LI-ION 18V 2G LXT





Tak for dit svar Jens.

Dejligt at høre at slagfunktionen virker til fulde, så må jeg overveje om jeg kan leve med den ekstra vægt.
En "normal" skruemaskine fra ex. Makita med samme power, vil jo veje 1,6-1,7 kg., i modsætning til de 2,2 kg., som din vejer. Men omvendt får man også den dejlige funktion i at have slag-funktionen.

Er du generet af vægten på den, når du skruer mange skruer i?

Skrevet af Klaus Lundstedt på 19 apr 2014 17:07
Hej.
Jeg havde en Falke fra jem&fix, som jeg desværre tabte så batteriet knækkede af. Men det var rart at have slagfunktionen når man lige ramte en lidt hård væg.

mvh


Tak for dit svar Klaus.
Så du har også været glad for slag-funktionen i den?

Jeg synes ikke vægten betyder så meget, jeg har også en Makita uden slag til samme batterier,  men jeg bruger næsten altid den anden, da den er noget kraftigere, og har et noget højere moment, og jeg synes der er bedre balance i den, og den extra vægt genere mig ikke.

Det er sådan en her jeg har også.

www.prishammeren.dk/shop/makita-ddf-456-3809p.html

Skrevet af je__ns på 19 apr 2014 17:18

Jeg synes ikke vægten betyder så meget, jeg har også en Makita uden slag til samme batterier,  men jeg bruger næsten altid den anden, da den er noget kraftigere, og har et noget højere moment, og jeg synes der er bedre balance i den, og den extra vægt genere mig ikke.

Det er sådan en her jeg har også.

www.prishammeren.dk/shop/makita-ddf-456-3809p.html


Super, rart med tilbagemeldingen
Jeg vil overveje at købe en med slag så, da jeg tror at man vil blive glad for funktionen, uden at man bliver træt af den lille ekstra vægt.
Annonce
Hej.
Ja, den næste bliver bestemt med slagfunktion

mvh

 varmetossen

Jeg er rigtig glad for slagfunktionen i de skruemaskiner jeg har ejet, nu den glade ejer af en GSB 18 VE-2-LI Professional, det dur.

Bare køb nogle ordentlige kvalitets bor til den, så går det hele meget nemmere

De bedste hilsner Emil 
Hvis du skal skrue meget er en ren skruemaskine et meget fint supplement. jeg bruger denne, masser af kræfter og meget let.

http://www.bosch-professional.com/dk/da/gsr-10-8-li-33303-ocs-p/

Den er ofte på tilbud, jeg gav ca. 800 kr for den, batteriet holder strøm længere end det tager at oplade, hvor jeg arbejder har vi brugt den professionelt i tre år mange timer om dagen til montage på værksted, ingen af dem er gået i stykker, heller ingen defekte batterier.
Den kan skrue 6 mm selvskærende skruer i 2 mm stålplade.
Mange tak for alle jeres gode svar
Så har jeg nogle rigtige gode erfaringer at bruge, når jeg står og skal vælge!

God søndag!
Jeg må tilstå at jeg er helt uenig.
Slagfunktionen på en bore/skruemaskine kan ikke bruges til en brik.
Det eneste tidspunkt hvor du skal bruge slag er ved boring i beton, og der er slagfunktionen for slap.

Det rigtige værktøj til det brug er en borehammer.

En boremaskine skal helst kunne dreje op til 2000...3000 omdr./min. det skal du kigge efter når du køber.

MvH,

Bent.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis