Afløb unidrain

Hej. Er ny i dette forum så jeg skriver måske noget der har været beskrevet før. Har lige monteret et nyt unidrain afløb i badeværelset og har gjort en erfaring som jeg vil dele med jer. Unidrain er smart (og dyr) , men er det så funktionelt ?? Vandlåsen i afløbet indeholder kun så lidt vand at det holder lugten væk. Fint nok. Men har du gulvvarme og er på ferie i et par uger tørrer vandlåsen ud og der vil opstå lugtgener. Derfor skal du installere en 110mm vandlås i gulvet og smide unidrainvandlåsen ud. Det fortalte man ikke mig da jeg købte et dyrt afløb. Og husk også at dette arbejde skal udføres af en autoriseret.
God arbejdslyst

Smeden
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tak for rådet

kunne man forestille sig at vandet ikke fordampede så hurtigt hvis man lukkede for gulvvarmen?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej.

Vi har også unidrain samt gulvvarme, og har dog ikke oplevet at vandlåsen tømmes pga fordampning. Vi holder dog gulvvarmen slukket om sommeren, men heller ikke om vinteres har vi problemer med det. Det længste vi ikke har haft brugt afløbet var 4 dage.
Tak, det fandt jeg ud af efter jeg havde haft demonteret mit indbygningstoilet, i den tro at det
var ved faldstammen der ikke var helt tæt. Så den blev "cremet" ind i silikone. Men lugten var der stadig,
og så var det jeg måtte give mig selv et par grimme gloser.......

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Jeg kan oplyse om, et helt nyt produkt på markedet..
Mvh Kent Madsen
https://www.jemogfix.dk/no-1-linjevandlaas-selvrensende/8125/9056629/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis