Flytte (plast)vinduer udaf i forbindelse med facadeisolering

Hej alle.

Jeg har brug for gode ideer i forbindelse med at jeg skal isolere mine facader og derfor vil flytte mine vinduer/døre udaf. Jeg har haft et møde med Bygma omkring materialer til mit projekt. De kan ikke rigtig se hvordan de Simpson (BMF) bygningsbeslag Hvidbjerg (producenten af mine vinduer) henviser til kan løse opgaven - http://www.strongtie.dk/media/billedbib-dk/Vinduesmontagekatalog2011.02.24_web.pdf. 

Der bliver lagt 80mm Weber.Therm Ultra på facaden. Eksisterende væg er bygget af fundablokke.

Udfordringen er følgende:
  • Jeg vil helst kunne gøre det sådan at jeg skruer indvendigt, så der er mulighed for at skifte vinduer på et senere tidspunkt.
  • Pt.  er der 4-5 cm fra forkant af vinduerne til forkant af ydervæg. Det vil jeg gerne have er det samme når jeg har isoleret (jeg lægger 80 mm isolering på + puds = 9-10cm). Så vinduerne skal rykkes 8-10 cm udaf, hvilket vil sige at de kun kommer til at hænge 5-6 cm ud over den eksisterende ydervæg.
Vinduerne er med 3-lags glas, topstyret og af plast. Dvs. en lille træskrue kan ikke bruges, og der kan kun skrues i falsen, da man ellers punkterer de isolerende kamre.


Det skal siges at jeg har kontaktet Hvidbjerg igen, i sidste uge, med henblik på andre muligheder, men har ikke modtaget svar endnu.
Jeg tror udfordringen skal løses på en kreativ måde, derfor er jeg åben for alle ideer

På forhånd tak for hjælpen.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvidbjerg har svaret at de ikke har nogen forslag til en løsning! Kan det virkelig passe at der ikke er nogen alternativ løsning ?

Jeg har tænkt på at kontakte en smed/klejnsmed som måske kan lave nogle beslag der passer. Nogen der kan anbefale en ??? (gerne et sted på Sjælland)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis