Utæt højtryksrenser

Hej!

Min Nilfisk c120.2-6 højtryksrenser er blevet utæt. Der er ikke længere garanti på, så jeg vil forsøge at reparere den selv. 

Når vandslangen tilsluttes, kommer der vand ud af en samling på pumpen, market i blå cirkel på billedet. Skruerne i bunden, der holder hele pumpen sammen, er spændt. Prøvede at løsne dem, men så vælter det ud med olie ud fra andre steder  

Maskinen har stået indenfor siden sidst den var i brug, så kan på forhånd udelukke en skade pga. frost. 

Nogen der har erfaring med dette problem?

Mvh.
Michael
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dem har jeg set rigtig mange kasseret af, så mon ikke den model er fra hvad jeg vil betegne som en " billigserie"  eller "køb og smid væk" model.

Hvis ikke det er pakningen som ikke slutter tæt længere,  kan det være tæring i støbegodset, som nemt kan være af billig/dårlig kvalitet.

Hvis du kan vende pumpen, så den kan adskilles uden at tabe olien, jeg kunne forestille mig at selve motoren skal vende ned, så skru da skidtet fra hinanden og se om du kan fixe den med en ny pakning.

Jeg har en ældgammel Gerni (1980) hobyrenser, den lavede nøjagtig samme nummer.

Her var det tætningsringene, ved højtryksstemplerne der var galt med.

Jeg købte nogle uoriginale, hos en teknisk butik mener det kostede knap 300 kr for 6 stk tætninger (2 stk. på hver stempel) så der var da lige i overkantet af hvad der kunne svare sig, men har svært ved at kassere ting, der nemt kan repareres.

Så prøv du at skille din ad, der kommer olie ud, men så må du jo fylde nyt på.

Der sidder en slags krumtap der er oliesmurt, som bevæger stemplerne på vandsiden.

Står sådan en renser i længere tid uden at blive brugt, er det godt at køre  kølervæske igennem det beskytter pakningerne.

OK, motoren nedad, og så stå en times tid og vente på olien løber ned, var svaret.
Maskinen er adskilt - nu uden olielækage. Der sad en totalt pulveriseret gummipakning i forbindelse med en ventil.

Har fundet en ny nettet til 37 kr, giver det et skud.

Tak for jeres input.
Hej,

har præcis samme problem ..... 
Hvor har du fundet pakningen der skal bruges, kan du dele et link .... 

På forhånd tak

Gammel tråd, men stadig aktuel for mange, da denne del går i stykker på ALLE maskiner hvor den er brugt.
Den fåes også hos T-Hansen:

http://www.thansen.dk/vaerktoj/hojtryksrenser/universal-tilbehor-nilfisk/saet-for-by-pass-nilfisk-126486780/n-241725665/pn-238604540/

Halløj - har også en Nilfisk som fungerede i går men i dag løber vandet ud af bunden på den. Kan den ha fået Frost i nat ;( Og kan den repareres hvis pumpen er ødelagt? 
Det kan være pumpehuset der er flækket, men det kan også være en lille kontraventil som er gået. De ryger på mange Nilfisk hobbyrensere. Den kan købes løst for 30,- i T hansen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis