Teressedør

Hej med jer.

Jeg er ny bruger og har brug for lidt rådgivning mht en teressedør. Døren har kun et håndtag på indersiden, og det er lidt irriterende syntes vi. Jeg har så gået og spekuleret lidt på hvordan og hvorledes jeg kan montere et håndtag på ydersiden også. 
Er det bare at bore igennem døren så man kan sætte en pal igennem så der kan sidde håndtag på begge sider? Altså at jeg "forlænger" det hul der sidder der nu?

Mht sikring, havde vi tænkt os at sætte en af de der kodelåse på fra ruko. 

Mvh Lars
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det afhænger af hvad det er for en terrassedør. Billeder gør det altid noget lettere at svare.

Med venlig hilsen

Anders

Af med grebet, er hullet gennemgående, så er det bare at bore igennem...
Med hullet menes der det firkantede hul til kantstangen eller hvad sådan en nu hedder?

Og så lige et total dumt spørgsmål. Vi havde kigget på sådan et ruko håndtag med kode. Men hvis håndtaget med koden er låst, kan man så stadig åbne døren indefra? Altså låser den bare selve håndtaget eller kantstangen?

Skrevet af Lars C på 16 apr 2014 19:03
Med hullet menes der det firkantede hul til kantstangen eller hvad sådan en nu hedder?

Og så lige et total dumt spørgsmål. Vi havde kigget på sådan et ruko håndtag med kode. Men hvis håndtaget med koden er låst, kan man så stadig åbne døren indefra? Altså låser den bare selve håndtaget eller kantstangen?


Den låser selve håndtaget, men i og med at dette er forbundet via grebs pinden til stanglåsen, låser den det hele... Så det duer ikke!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce
Ok, jamen det duer jo ikke nej. Hvad kan man så gøre i denne situation?
Lås på grebet indvendigt har vi her i huset + 2 vridere i døren, så den er låst i 3 punkter.
Det var naturligvis en mulighed.
Vi syntes ellers bare det ville være smart at kunne låse op udefra. Men jeg går så ud fra jeg skal have fat et håndtag med lås? Altså i stil med den ruko kode håndtag bare indvendig istedet. 
Kan man sådan uden videre bare montere 2 vridere? (høh høh, det rimer)
Ja, jeg indrømmer gerne jeg ikke har så meget forstand på låse
Vil du kunne låse fra begge steder, så skal du montere en ny kantstang lås i stedet for, og montere låsecylinder.

Kan evt. tage et billede, og smide herinde hvordan vores er lavet, her er dog kun lås indvendigt.
Det må du gerne hvis du gider
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis