Rusten kurv i opvaskemaskine

Hej
Jeg har (igen) en rusten kurv i min opvaskemaskine. Sidst afprøvede jeg faktisk de forskellige råd (2-komponent lim, emaljelak) som er givet på denne side uden dog alt være tilfreds med resultatet. For en del år siden, så jeg hos en ven en reparation, som var holdbar. Jeg fik desværre ikke spurgt, hvad han rent faktisk havde gjort. Men der var brugt en hvid, let grålig masse som havde en lidt ru overflade i tør tilstand. Det havde været formbart, da massen var placeret om en kugle øverste på en af stilkene i opvaskekurven. Det lignede Polyfila, men var hårdt som cement. Hvad kan det tænkes at være?
Venlig hilsen Lenea
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Lenea.

Og velkommen her på LDS.

Det du har set er nok det der hedder plastik padding eller kemisk metal, det kan formes inden det bliver hårdt som stål, det er du ikke et materiale du kan bruge som rust beskyttelse på din kurv. Sådan en kurv er dyppet i et bad der lægger en tynd plastik / nylon hud omkring metallet, det kan du ikke gøre da det kræver både varme i badet og det skal også være meget i karet. Men jeg kunne forstille mig at en gang Hammerite kunne holde på din kurv, det er en maling der går i forbindelse med metal og rust. Ved dog ikke hvor sundt det lige er at bruge i forbindelse med fødevare.

Har du undersøgt om du kunne købe en ny kurv til maskinen.

Jeg har brugt noget flydende emalje, som jeg købte i trælasten. Det har nu siddet på det afskallede sted i ca. et år. Det fås i en lille tube, som også bruges til at dosere emaljen.

Tuben er på størrelse med den tube, som sekundlim leveres i. Desværre kan jeg ikke huske, hvad det hedder, men spørg efter flydende emalje.


fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg vil anbefale jer, der falder over samme problem, det der hedder kurvefix
http://reservedele.nu/product/opvaskekurve-d1205-100/rep-saet-for-opvaskekurve.aspx.
Det er ret smart og noget billigere en end ny trådkurv...




www.reservedele.nu

Jeg kan ikke få dit link til at virke.  http://reservedele.nu Og søg Rep. sæt til opvaskekurve

 

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det skal du ikke spekulere i elmand, det er bare Sara der endnu engang forsøger sig med gratis reklame for eget firma.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
da jeg selv har samme problem har jeg læst lidt op på tingene, og svaret ser ud til at være Hammerite maling :-)
Det er i alt fald den løsning jeg vælger at prøve af når tiden lige er til det.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Kigger man lidt nærmere på manualen til Saras reperationssæt, opdager man det er et epoxy produkt man smører på inderst og en maling oven på igen. Areldit er ganske fortrinlig til og stoppe rust da det er lufttæt og derved hindre videre tæring. Hvis man bagefter syntes reperationen skal have en anden kulør kan man efterfølgende forsøge og smøre noget kulørt maling over.  

Areldit alene har nu forlænget livet på en opvaskekurv med 5 år her i huset. Det til en pris der er til at holde ud og betale.   God fornywelse.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Det hedder REP. SÆT FOR OPVASKEKURVE - søg på det i global søgning. 

Og det handler ikke om gratis reklame, jeg anbefaler blot et produkt som vi har rigtig gode erfaringer med. 

Håber du får løst problemet på den ene eller den anden måde 


www.reservedele.nu
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også