Male klinke-gulv med PU-maling.

Hej Lav-det-selv'ere.

Jeg står med et værksteds-gulv i form af at klinke/flise-gulv, som jeg ikke er særlig vild med.
Jeg har derfor anskaffet mig noget PU-maling, og vil gerne have givet det en omgang.

Jeg har dog INGEN IDÉ om, hvordan jeg skal gribe det an, hvad jeg skal lave af forarbejde, og hvordan processen skal være?!

Det er et gulv der der tidligere har været brugt til biler, så der er "indtørrede" olie-rester rundt omkring, og en masse andet kemikalie-snavs i overfladen.
Hvordan griber jeg det an? Skal jeg eks først rengøre gulvet med noget celulose-fortynder, og efterfølgende slibe overfladen, eller er der andre måder der er smartere?

Jeg kan godt finde at billede af gulvet, hvis det vil være en fordel?

Håber at der sidder nogen derude, med lidt viden på området?

På forhånd tak for hjælpen.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvilken PU maling er det ?

PU maling er diffusionstæt - du skal undersøge om der er opstigende grundfugt.

Rolf Brejner

Hej Rolf.

Lækkert med et så hurtigt svar...

Huha..Ja, der kommer jeg godt nok til kort. Jeg har ingen idé om "hvilken" PU maling det er. Det er købt I harald Nyborg, så det er ihvertfald en billig type.

Opstigende grundfugt? Nu er vi godt nok ude i et fagsprog jeg slet ikke er bekendt med?! Altså, det er en industri-bygning hvor mit lokale ligger 10cm over jord-overfladen. Det har været en teknisk skole i sin tid, så jeg ved at lokalerne er lavet "på den rigtige" måde.
Der er ikke fugt, hvis det er det du hentyder til?

Prøv med et stykke klar plastik, som du klæber fast hele vejen rundt, eks med tape.

Lad det sidde et døgn eller to, kommer der kondens på plastiken, så er der opstigende fugt.

Hvis klinkerne har været behandlet med olie, eller lignende skal der afrenses særdeles grundigt.

Fedt med de hurtige svar...

Klar plastik? Altså eks et stykke afdæknings-plast, som jeg klipper ud i 1x1 meter, og "sealer" til gulvet?
Skrevet af Aze på 14 apr 2014 23:31

Fedt med de hurtige svar...



Klar plastik? Altså eks et stykke afdæknings-plast, som jeg klipper ud i 1x1 meter, og "sealer" til gulvet?


Ja præcist, et stykke på ½ x ½ meter er nok, og så tape på med gaffa, eller hvad du nu har... 

OK. Mange tak for forslaget. Jeg starter med denne test, og vender tilbage...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også