Nye LED pærer der ligner glødepærer på en prik

NY generation af LED pærer

Dioder er inde i en rivende udvikling og de bliver stadig mere effektive med flere lumens per Watt. Nu er fabrikanterne begyndt at tænke ud af boksen og prøver at efterligne glødepæren, og der har de ramt plet med denne nye diode. Og med dette ny design og en farvetemperatur på 2700K (samme farve lys som en glødepære) er det svært at se forskel.


Trenden
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du bange for at vi ikke så din reklame første gang siden du poster den igen
I en ny tråd ??.

Se ordensreglerne pkt.7

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Så vil jeg så også kommentere denne.
Ra på 80 er middelmådigt - vi skal op på mindst 90.
2700 k er ellers fint.
Jeg har flere med ra over 90 og 2700k - flot lys.
Dog ikke nogen,der ligner glødepærer så meget.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det er de færreste der kan se forskel på 80 og 90 i Ra værdien.

Det er først når den kommer ned på de 70 at det bliver kritisk.


Trenden
Skrevet af Trenden på 28 apr 2014 19:42

Det er de færreste der kan se forskel på 80 og 90 i Ra værdien.

Det er først når den kommer ned på de 70 at det bliver kritisk.

Det var så sælgerens udmelding

Jeg må jo så i dine øjne være en af de få - skiftede nogle med Ra 80 til nogle med Ra over 90 i køkkenet fordi jeg ikke kunne holde den middelmådige farvegengivelse på madvarer ud. Og over mit spisebord har jeg ikke engang LED - men en af de nye halogen, der erstatter de gamle glødepærer.
Mad og lav Ra-værdi = no go.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Hej Trenden

Hvad er det lige der gør, at denne reklame for dit lys ikke er blevet slettet denne gang?

Jeg tror sgu ikke på, at Jørgen og Allan har vejledet dig i at omgå deres egen regelsæt for dette forum.

Din forretning må gå dårligt, når det er nødvendigt at "spamme" et forum som dette og på den måde.

Og sikke en holdning at have, om at folk ikke kan se forskel på en RA værdi på 80 og 90.

EISOE, du er ikke alene. For jeg kan også godt se forskel.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 

Vi har helt korrekt talt med Trenden om reklame på siden.

Men da det nu kun indeholder information og som accepteret i vores ordensregler 1 linie ved underskrift med reklame, og i øvrigt ikke henviser eller reklamerer, synes vi godt det kan accepteres.

Det væsentlige er, om det er informativt, så læserne kan have glæde af indlægget, og det ikke er en reklame.


Mvh. JørgenE
Hej JørgenE

Tak for dit svar, skønt det forekommer mig yderst overraskende.

Med dette svar prøver jeg ikke at skabe yderligere diskussion, og skal prøve at følge ordensreglerne, især punkt. 1.

Men når det er sagt, så håber jeg også at det er lovligt at udtrykke sin mening i dette forum, med det henblik at gøre  det bedre.

Set i lyset af, at det er dit forum, så er du selvfølgelig også den rette til at bøje ordensreglerne, herunder punkt. 7.
Hvilket jeg synes, at du gør, når du acceptere indlægget fra Trenden, som ingen kan være i tvivl om har reklamemæssige hensigter. 

Du bør være klar over, at din tilladelse af Trendens indlæg vil skabe præcedens, hvilket betyder at andre brugere må have lige ret til lignende skjult reklame, hvilket vil ødelægge jeres ellers meget gode forum. 

Jørgen, hvorfor opretter du ikke en gruppe, hvori det er helt og aldeles lovligt at reklamere? Så kan alle dine brugere jo selv vælge om de ønsker reklame.

Ydermere finder jeg det yderst alvorligt og nedsættende, når Trenden bagatellisere 
forbrugernes kendskab til Ra-værdien, hvilket jeg mener sker, når der bliver udtalt:
"Det er de færreste der kan se forskel på 80 og 90 i Ra værdien.
Det er først når den kommer ned på de 70 at det bliver kritisk."
 

Efter min mening og erfaring, så er ovenstående udsagn simpelthen ikke rigtigt.

Afslutningsvis er der er vel ikke andet, at gøre end at opfordre alle LDS'erne til ikke fremtidigt at kommentere på indlæg med reklamemæssige hensigter.

Herfra kastes der ikke mere "brænde på dette bål".


Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Tak for dit indlæg, Allan

Vi prøver at være meget opmærksomme på skjult reklame, ikke mindst via vores brugeres anmeldelser. Men samtidigt vil vi jo gerne høre kommentarer mv. fra fagfolk, hvor en stor del også har firma.
Derfor tillod vi fra start, at der må være 1 linie i forbindelse med signaturen, der var "reklame".

Når jeg ser indlægget fra Trenden, har jeg svært ved at se, hvori reklamen består. Han bruger så vidt jeg kan se, ikke engang muligheden for denne ene linie, efter han har rettet til på grund af vores henvendelse..

Lødigheden af indholdet hverken kan eller vil vi ikke tage stilling til, da vi så skulle sætte os som dommer over hvem der har ret og uret, hvilket vi som amatører ikke har kompetencer til, og efterfølgende lave censur.

Det er helt fint, hvis der er behov for en debat om emnet, men så lad os fortsætte i gruppen "om lav-det-selv" så ikke vi forstyrrer mere her.

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis