regnvand afledning

hejsa allesammen, jeg står med et ældre hus hvor der kun er tagrender på fronten af huset, tagrendens udløb løber ud på fliser som er ca 50 cm brede hvor det så ender ud i jorden. på bagsiden af huset løber vandet blot ned fra taget og ned på disse fliser og ender i jorden ved et bed. Jeg kan se at det er lidt hårdt for soklen da meget af vandet ikke kommer ordentligt væk. Huset står på en grund der skråner lidt ca. 3-5 cm/meter ud mod en have  så jeg synes det var nærliggende at udnytte detteved enten at nedgrave rør der så leder ud til et bed men faldet er nok for lille da røret skal nedgraves?? faskiner er udelukket da det er relativ dyrt og det er ikke til at komme til for maskiner da der er træer og buske overalt. Det mest nærliggende nemmest og måske billigste var at lave en form for overflade dræn der leder vandet væk fra huset og ned i haven. Er der en der har en god ide til hvordan det kan lade sig gøre.? Jeg kan huske jeg har set store fliser( i gågader tror jeg), hvori der er en fordybning hvor vandet kan løbe i, men de er for mig umulige at opdrive ihvertfald når jeg søger på nettet. Er der mon en der har en bedre ide eller ved hvor disse fliser kan fåes henne, så ville det være super. mvh kenneth
hejsa allesammen, jeg står med et ældre hus hvor... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja man skal jo bare vide hvad man skal søge efter så er der information overalt. Tak for info god påske
moskilde
Tror du nok skal blive glad for en sådan løsning, dejlig let at lave, og så pynter det også :-)

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis