Terrasse tag - hvordan skal "spaerrene" ligge?

Hejsa,

Jeg staar og vil til at smide et fast tag paa vores terrasse i vores nye hus.



Foer vi koebte huset var der en kaempe vindrue plante men blaeste ned i en storm.

Siden da har da bare lagt et simpelt bambus hegn som virker ganske fint naar der er sol, men det holder ikke regnen vaek og skidt kommer konstant ned paa havemoeblerne.



Jeg har kigget paa tag materialer og det som passer bedst (vi vil gerne have lidt brunligt da det passer bedst med huset istedet for hvidt plastik) saa jeg har kig paa det her:

https://www.hornbach.ch/shop/Plaque-profilee-en-verre-acrylique-sinus-bronze-76-18-de-2000x1045x3-mm/221227/article-fr-ch.html?sourceCat=S5817&WT.svl=artikel_img

billede:
https://www.hornbach.ch/data/shop/D04/001/780/491/660/22/DV_8_0221227_03_4c_DE_20120619221503.jpg

Jeg kiggede ogsaa paa noget der ligges med en skinne (https://www.hornbach.ch/shop/Panneau-alveole-en-polycarbonate-transparent-de-2000x980x16-mm/249321/article-fr-ch.html?sourceCat=S5817&WT.svl=artikel_img) men at faa det til at passe med vores eksisterende spaar og det at prisen er 2.5 gange dyrere har holdt mig fra det.

Saa tror jeg vi gaar efter den simple, billigere og for os paennere loesning

Men nu er jeg kommet i tvivl om naar taget skal ligges paa om det er bedst bare at ligge spaer paa tvaers oven paa det eksisterende eller at det er bedst at saette spaer *imellem* de eksisterende spaer for at der kommer en stor overflade med samme hoejde.




Ligge tvaerspaer oven paa er nok det hurtigeste, men er det bedre eller daarligere end det andet ?

Hvad mener I ?


/max
Hejsa, Jeg staar og vil til at smide et fast... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hør lige her Max.

Du kan redigere i dit indlæg i 15 minutter efter du har sendt det, det giver den fordel at os der er tilmeldt tråden kun får en mail i stedet for fire som det er tilfældet nu !

Og så forstår jeg ikke lige hvorfor dine plader skal være 4 m. lange. Bredden på din konstruktion ser ikke ud til at være 4 m. bred snarere 3 m.

Det ser ud som om dine spær ligger ret tæt, så kan du save et terrasse bræt igennem på langs, og bruge det som lægt, det kan fint holde det har jeg selv brugt.

Så får du en "lægt" der måler 28mm i tykkelsen og ca 58 mm i bredden. når du bruger et 28 x 120 mm standart terrasse bræt.

Hvis du bruger de brun imprægnerede terrasse brædder passer farven jo

Og lad nu være med at stemme ud i spærene, det svækker dem rigtig meget........

Ja det kræver jo at manden har en rundsav, tror ikke han har lyst til at save dem i hånden
Hvis man stemmer lægterne ned i spærene vil det klart svække disse, men da ikke for nedbøjning, hvis lægterne monteres stramt, altså man skærer kun lige tilstrækkeligt træ ud.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også