Bondehus vinduer 20 eller 30 mm glas?

Hej alle på LDS!

Min første post herinde.

Jeg står i en situation hvor stort set alle vinduer i huset er punkteret. Jeg skifter glassene løse, da træet ikke fejler noget. Der skal skiftes omkring 60 vinduer i alt.

Mit/mine spørgsmål til de kloge hoveder er:

Skal de bestilles med varm kant?

Kan det betale sig at sætte tykkere glas i med lavere U værdi, når der er varm kant? 


Mvh Morten






5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo mere luft jo bedre. Og så er der lige bundlisterne. Der er en grund til at dine vinduer er punkteret, det er oftest vand i bunden af thermoglasset kombineret med frost der skubber alu listen op. Så husk at få nogle alu vindues lister på i bunden af alle glas. Det er dyrt, men godt givet ud.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Tak for svar, jeg køber med varm kant og så tykt som muligt :-)
Tror ikke at du helt har forstået det med varm kant, det betyder blot at kanten rundt om glasset er lavet af et IKKEvarmeledende materiale modsat en alukant på ældre ruder, grunden til dette er at undgå den kuldebro der opstår ved et ledende materiale og dermed forhindre kondens som vil nedsætte vinduets levetid, og ja generelt jo tykkere rude jo mere energibesparelse, mine egne 3 lags ruder er 51 mm tykke med en u-værdi på 0,51 fået vist ikke meget bedre, så ja en variant og tykke ruder er at foretrække idet lange løb
Jeg ved godt hvad varm kant er.

Jeg fandt bagefter ud af, at tykkere glas er "gratis" når jeg bestiller med varm kant :-) Så det er vel en ren win/win situation.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis