Styreboks til Skoda

Hej

Jeg har en Skoda Fabia Combi 6Y5 1,4 16V fra 2007. Mit problem er at den "hakker". Jeg har fået konstateret at den ikke tænder ordentligt på cylinder 3. Når bilen køre med 2500 til 3000 omdrejninger kører den pænt og jeg synes den kører på alle 4 cylindre, der i hvert fald træk nok i bilen.  Jeg har fået skiftet tændrør og tændspolen (alle 4), men uden at det hjalp. Ledningerne fra styreboksen er også afprøvet, der er fin gennemgang.

Kan det være styreboksen det er galt med? Jeg har ikke megen lyst til at købe en sådan og det så bag efter viser sig at det ikke var den. Kan jeg få tjekket det nogen steder, eller er der en der har en løsning? Den boks der er i bilen er: 03C906024AB Benzin 4HV 0889H05.

Mvh. JørgenK

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du skriver "ikke tænder ordentligt" er det så fordi I har konstateret at den mangler "gnist" (strøm) ?

ellers kunne det måske være indsprøjtningsdysen på cylinder 3 som er dårlig og giver forkert benzindosering ?

Hej

Tak for svar.

Tændrøret var helt sodet til og den person der hjalp mig sagde at det skyldes at den ikke tændte ordentligt. Jeg har ikke haft tændrøret ude og set om det tændte. Hvis det er indsprøjtningsdysen som er dårlig, kan det så svinge så den kører på alle cylindre? Jeg har haft bilen på værksted og der havde de sat en PC som sagde at den ikke tændte på cylinder 3, jeg har ikke fået rapporten med.

Mvh. JørgenK

Sodet tændrør forbinder jeg med " for fed blanding" dvs. for meget bensin ift. luft og dermed dårlig forbrænding.  
Nu kender jeg ikke så meget til VW som "Skoda" vel er, men hvis det er muligt, så byt da dysen ud med en af de andre 3dyser  og se om " sodningen" flytter med

Det er en mulighed, jeg ved ikke om det kan lade sig gøre. Jeg taler med min bekendte, han kan lave det, jeg kan ikke selv. Men hvis det er benzin tilførslen, så mener jeg fejlen ville være konstant.

JørgenK

Du har skiftet din tændrør og tændspole,men hvad med din tændkabel,den kunne også være defekt.
Tjek din strømfordeler ved samme lejlighed,

Der er ingen strømfordeler, der er en tændspole for hvert tændrør der kommer fra styreboksen. Kablet fra styreboksen til tændrør er OK.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis