Alko Ginge benzingræstrimmer

Jeg er ejer af en Alko Ginge benzingræstrimmer. Billigt mærke, men den har nu kørt perfekt i over 3 år.
Den havde pludselig problemer med at gå i tomgang og jeg rensede benzintilførslen. Dyser blev blæst rene og alt blev checket og alt er samlet, som det var da jeg skilte karburator ad.
Hvis jeg koldstarter og bruger den lille benzinbold og pumper benzin i motoren, lader det ikke til at der bliver tilført noget benzin og motoren vil bare ikke starte.
Giver jeg derimod motoren en "lille snaps" direkte i indsugningen, starter den med det samme.
Når motoren så er i gang kører den perfekt. Tager gassen og fungerer normalt, men trykker jeg bare an enkelt gang på denne benzinbold, er det meget tydeligt at den "drukner".
Altså fungerer benzintilførslen via denne bold når motoren er i gang, men bare ikke når maskinen skal koldstartes. Mig ik forstå.

Kan nogen give en forklaring?

Vh

Per
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo'e da. Du skal nok ud og investere i et nyt membramsæt til din karburator. Det er formodentelig en af flapperne der ikke lukker ordentelig mere. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Per Jørgensen på 12 apr 2014 10:32
Jeg kiggede efter en helt ny karburator, men 400 penge....???

Takker for dit svar, Nitter. Jeg må på udkig efter et membransæt og så se om dét hjælper.

Vh
Per
http://www.makril.dk/
Tja'e. Kr. 400 for en ny karburator kan det nok ikke betale sig at investere i, når du kan få en ny trimmer med hele to års reklamationsret for lidt over kr. 600 flere steder. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det er jo lige dét
Jeg har lige kørt med maskinen og bortset fra en kvajert fra min side med snøren, kører den perfekt - når altså lige den får en "snaps" og skal den ha´, skal jeg også.
Når først den er i gang, starter den fint ved kortvarigt stop, men står den stille en time, ja så vil den atter ha´ en snaps og så napper vi én mere.

Jeg købte i går en Ryobi batteriedrevet som erstatning, men den kunne klare 17 minutter og så var batteriet fladt og skulle lade i 3 timer. Den er nu leveret tilbage til forhandleren. Ikke fordi den ikke startede, men den skulle ikke have snaps og det kan man da ikke slå græskanter med.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
nu skriver du at du har renset carburatoren med trykluft ? hvis du gør det uden at membranen er taget ud så risikerer du at sabotere denne.
Rasmus, det har jeg dog ikke gjort. Alt har været skilt ad og forsigtigt blæst igennem.
Jeg har forsøgt at købe en ny membran, samt pakninger, men det kan ikke købes. Skal jeg have nye, skal jeg købe en helt ny karburator, men jeg er kommet frem til at, jeg sagtens kan leve med at give maskinen en lille snaps, for så starter den som lyn og torden.

Per
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis