Harald Nyborg Vådrumsventilator med H/T kører ikke ved fugtighed?

Hej med jer

Ja som spørgsmålet lyder, så købte jeg 2 stk ventilatorer med Hydrostat og timer. Monteringen er med fase nul, så det kun er fugtighedsmåleren der fungerer (skulle fungere).
I vildledningen står der at den er sat til 60 %. Dyg på vinduet og fugtige fliser får den ikke til at tænde, så jeg stiller selvfølgelig på den. fra minus til plus 20% til 80%. Der står også at hvis den er skruet helt ned på 20% så kører den hele tiden. Der er et rødt lys som også lyser når den skrues i bund/mod uret. Hvis jeg så meget stille skruer den op ad, så begynder den røde lampe at lyse efter en mikromilimeter og efter et minuts tid, så slukker den igen. Fra der hvor den slukker og med uret er der rigtig langt at dreje endnu så syntes det virker mærkeligt.
Den anden har jeg nu sat tænding til, så den kører når der er lys, men det vil jeg ikke her, da det her badeværelse bruges hele tiden og syntes dener skide træls at høre på
Nogen der kan hjælpe her?
Havde før en Termex S/P til omkring 1400 kr med tal på hygrostaten og det kørte bare, men under ombygning er knappen forsvundet så derfor har jeg været så nærig at købe disse billige hos Harald Nyborg
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan jo ikke hjælpe du vil lave en maskine der er beregnet til at køre ved fugt om til en der kun køre når du vil have det. Så skal du have en der er tidsstyret som eks. starter efter en indstillet tid når lyset tændes og som så køre et stykke tid efter at lyset er slukket. Kan sikkert også laves så den først starter når lyset slukkes.
DEn er beregnet til at køre både tidsstyring og fugtstyring og afhængig af hvordan det kobles kører den enten via lyskontakten i et X antal seckunder eller via fast fase som fugtstyret, så det er ikke fordi den er eller skal ændres til noget andet??
Så bare ind til Onkel Harald og få den byttet
Skrevet af klavil på 12 apr 2014 16:40
DEn er beregnet til at køre både tidsstyring og fugtstyring og afhængig af hvordan det kobles kører den enten via lyskontakten i et X antal seckunder eller via fast fase som fugtstyret, så det er ikke fordi den er eller skal ændres til noget andet??

Jeg tror der er noget du har misforstået.
Hvis den skal køre med timer (efterløb) kræver det en fase og en mellemledning + nul. Og timeren(efterløbet) starter først når mellemledningen slukker.
Hvis den kun får mellemledning og nul, vil timeren ikke kunne fungere når du slukker for strømmen via din mellemledning.

Hydrostaten fungere på samme måde (fase, nul er et must, mellemledningen nødvendig for at starte) , og kan indstilles ved at du lægger en varm opvredet klud over ventilatoren et stykke tid. Så skulle den gerne tro at der var 100% luftfugtighed og starte.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Brugsvejledningen ser sådan her ud : http://www.harald-nyborg.dk/pdf/9482.pdf
Den skal kun køre som fugtstyret og der skulle fase nul være aktuel. Det vil vel ogsåvirke mærkeligt hvis ventilatoren skal have lyset i badeværelset tændt før den fungerer som fugtstyret,? Så vil den jo ikke fungere med mindre lyset er tændt og det er vel ikke altid man har det.
Annonce
Jeg må da tilstå at lige netop den fugt og tids styrede ventilator fra Onkel Harald er ret ringe, du får hvad du betaler for. Jeg har haft en sådan og efter et par måneder levede den sit helt eget liv, uanset hvor meget jeg stillede på den. Så det er en af de ting hvor Onkel Harald nok burde droppe den model.
Ja de har desværre meget skrammel. Nærighed er desværre nogle gange roden tilalt ondt, men syntes bare at 1500 kr for en ventilator som måske skal køre 1-2 gange om ugen (spabad) var mange penge så derfor måtte den billige her jo kunne gøre arbejdet
Og du har ikke over vejet blot at åbne vinduet  i stedet for al den elektronik.
jo men der skal jo være udsugning i badet
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis