kobling Toyota Carina E 1,6 1994

jeg skal inden for den meget nærmeste fremtid skifte kobling på kærestens riskoger en Toyota Carina E 1,6 fra 1994.

er der noget jeg skal være særlig opmærksom på ?
har selvfølgelig en ny kobling komplet med udrykker leje, ny olie til gearkassen, en haynes manual

jeg har kun prøvet at skifte kobling på golf 1 og 2 som jo er tysk kvalivare og jeg formoder at der ikke er vildt meget forskel på at skifte på en Carina bortset fra at man skal tappe olien af gearkassen.

nogen her der kender til eventuelle "fælder" der kan drille?

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg mener ikke der skulle være noget særligt, så bare skrue skrue...

Nemmest hvis du har en lift. og luksus med en gearkasse løfter....

Jeg skulle være nærig, og købte kobling udrykkeleje, og trykplade hos t hansen, det var en dårlig ide, den har det med at ruske, når man sætter i gang. (gammel Corolla) 

Jeg skiftede kobling på min anden Corolla, der købte jeg originale dele, det virker perfekt, og ikke væsentlig dyre, med de % man nu kan få ved Toyota....

det mener jeg jo os det "bare" er

jeg har hverken lift eller gearkasse løfter, så det blir i ægte perlegrus maner
koblingen er købt hos Thansen og kan umuligt blive værre end den der allerede sidder i og så er Thansen blevet lidt bedre med tiden, koblingen i min Golf kommer fra Krogslund og har vel trillet omkring 100.000 uden problemer.

men så ka det bare blive påske, så vores biler kan få en overhaling

mvh

Gert Møller

Ellers prøv at spørg her www.toyotaextreme.dk/debtraadnye.asp

Min Corolla ee11 skulle hele forbroen ned, men nu ret nemt, på en lift, så var der dejlig meget plads, når broen var væk.

Mener ikke forbroen skal af på en Carina.

umiddelbart skal broen ikke ned på Carinaen har lige talt med en kollega der er uddannet Toyota mekker, og har fået et par tip fra ham bla. at hvis man kan undgå det skal man ikke afmotere trækaksler i gearkassen, kun ude i navene

mvh

Gert Møller

Hold dig l a n g t væk fra hr. Hansens kobl og bremsedele. At skulle skifte et par bremseklodserne, der er fejl i, er ingen sag i forhold til en dag i perlegruset. Gør det nu ordentligt! Originaldele, basta!

Skrevet af uldal på 14 apr 2014 10:26
Hold dig l a n g t væk fra hr. Hansens kobl og bremsedele. At skulle skifte et par bremseklodserne, der er fejl i, er ingen sag i forhold til en dag i perlegruset. Gør det nu ordentligt! Originaldele, basta!

Det behøver ikke være originaldele, men det skal være ordentlige dele, kigger man på ebay er der mange muligheder, ved ikke hvad der sidder på originalt, men kender man mærket kan man sikkert også finde det derinde.. her er nogen muligheder, sådan en sachs kobling ville jeg godt turde satse på

http://www.ebay.de/sch/i.html?_lncat=0&_from=R40&_sacat=0&_nkw=kupplung+toyota+Carina+E+1994+_T19_+1.6&_nkwusc=KupplungToyota+Carina+E+1994+_T19_+1.6&_rdc=1

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis