Tråden er låst

Påhængsmotor SØGES

Hej.
Min Svoger fik sidste år stjålet sin påhængsmotor (ved højlys dag) fra sin H-båd og nu søger han derfor en ny.

Det skal være en langbenet omkring 4 hk meget gerne 4 taks (men 2 takts kan dog også gå hvis prisen er tilstrækkelig attraktiv), meget gerne til meget billige penge. Den skal selvfølgelig være stabil og driftsikker men den behøver ikke være ny ;-)

Ligger du inde med en sådan en motor som du ikke bruger og gerne vil af med så skriv endelig.

Bor du i københavns området er det nemt men bor du andetsteds kan det nok også arrangeres;-)

Min svoger siger på forhånd mange tak...

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja de r.... kender ikke til skam !

Havde det nu været til din havde jeg den perfekte 6 Hk. udenbords motor. Jeg har også en 4 Hk. men den skal have en ny skrue aksel og ydre leje skal skiftes, og der skal man helst kende en der kan det der med drejebænk. For du kan ikke købe de dele mere. Til gengæld vil han kunne lade motoren sidde ulåst for den har ikke den store salgs værdi for de idioter der render og låner vore ting på ubestemt tid. Der er dog mennesker der ligefrem får julelys i øjnene bare ved ordet British Seaguell.

Den sidste mulighed er  meget billig i indkøb og drift, en hæk monteret åregaffel og en vrikårer sådan klarede mange lyst sejlere sig før det blev "moderne" at lægge en lille indenbords motor i skivet.

British Seaguell ja se det er en lækker sag!! men jeg er dog ikke sikker på min svoger deler min entusiasme ;-)

Ja 6 hk er nok lige rige rigeligt til ham og mht. mig så beholder jeg nok min 10 hk marstal lidt endnu selvom det efterhånden er et had/kærligheds forhold;-)

De stjal den først på sæsonen sidste år og de klarede den fint med sejlene (der skal jo ingen vind til sådan en "ræser") De er et par habile sejlere men en lille "bag-skubber" er nu alligevel meget rar at ha i ny og næ.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Hej.
Hør Håndværker, den der Seagull er museum. Den har nok universets dårligste virkningsgrad. Jo, det er begrænset drift, bevares. Er det 10 % olie i benzinen som jeg husker det. Puds tanken, hvis den er af messing og hæng den op på væggen.

mvh

 varmetossen

Æ do da fuldstændig tovlig mand

Jeg købte den fra næsten ny der havde lige været gang i den hvorefter den var blevet lagt på loftet til bedre tider. Det var en ældre mand jeg købte den af og han havde købt den fra ny i 1978. Jeg købte den i 2010 og brugte den til at trække min Solus hjem fra Limfjorden hvor der var mange vindstille dage i Maj måned, og ja 10 % olie i benzinen 5 træk i linen og den kørte efter så mange års stilstand. Efter følgende skulle den kun have de sædvanlige to træk så spandt den som en symaskine. Og det er altså den store 4 bladet tangfrie propel der sidder på den og der er kobling.

Hernede er der mange ældre Tyske sejlere der har stået og savlet når de har set den, deres problem er at de ikke må bruge den i Tyskland bare fordi den smider lidt olie efter sig

Skrevet af bobenontot på 13 apr 2014 22:09

De kan ombygges til 4 % blanding:



http://www.saving-old-seagulls.co.uk/faq2.html#fuelmix



Det vil formentlig koste lige så meget som en ny



Ikke helt.

I den artikel jeg linker til, er det sådan at indehaveren af hjemmesiden sælger ombygnings sæt for ca. 6 engelske pund + porto, det er i nærheden af 60 kr. + porto.

En del under prisen på en motor 

Træd ikke på mine ledninger :o)

Nu er oliemængden ikke bare til smøring, men i høj grad til tætning af lejer mm. Derfor  har har det givet en del problemer at nedsætte den.

Jeg har en Seagull på lager, hvis nogen skulle mangle en, velegnet som hjælpemotor til sejlbåd. Husker ikke lige type pt. Årg. så vidt jeg husker 1956, det er modellen med rund støbejernscylinder. En del lekture kan medfølge.

Jeg har haft 12 seagulls gennem tiderne

Det er denne her.


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ja den er virkelig flot!!!! Men vel sagtens ikke helt gratis i den fornemme stand he he;-)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis