Etablering af sideindløb på badeværelse

Hej Alle

Vi har i dag et gulvafløb som sidder midt på gulvet. Vi kunne godt tænke os at få etableret et ekstra afløb bagerst i badeværelset, så hele gulvet ikke bliver vådt når man bader.

Vil man kunne lave det ekstra afløb, og koble det på det afløb vi allerede har midt på gulvet?

Hvad koster sådan noget? Og hvor omfattende er det, vil det kræve at man skal ned hos underboen og lave noget om?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Kristoffer
Læs mere om Rionet

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Kristoffer.

Og velkommen her på LDS.

Det er ganske umuligt at besvare dit spørgsmål ud fra din tekst og uden at kunne se tingene. Noget andet er at du ikke bare sådan lige må lave om på faste installationer selvom det måske er en ejer lejlighed du har. Og det hjælper ikke at anbringe en rist ved væggen hvis gulvet hælder ud mod risten midt i gulvet, hvilket det nok gør nu. Så med mindre du vil til at hugge hele gulvet op for at ændre på tingene ( hvis du må ) så er vejen frem måske en bruse cabine med separat afløb.

Umiddelbart kan alt jo lade sige gøre men i det her tilfælde vil det kræve at dit nuværende afløb i midten af gulvet har et ledigt indløb, hvis ikke skal det skiftes og du skal have etableret en forbindelse fra dit nye til det gaamle som jo nok vil kræve at gulvet hakkes/ skæres op..... Og så er man nok ved at være derhenne hvor udgiften vil blive ret høj og det sandsynligvis ville være en bedre investering at skifte det hele
Som de andre også skriver er det stort set umuligt at lave noget uden at ødelægge hele gulvet, men hvis jeg har forstået det ret så er der ikke noget decideret afløb i brusesektionen? Det må da også være enormt irriterende.
Har lige et par opklarende spørgsmål:
Hvilken gulvbelægning har i?
Hvor stort er jeres badeværelse?
Kan du evt. selv lave en del af arbejdet?
Har du mulighed for at lave en tegning med nogle cirka mål på? Behøver ikke være super præcist ;-)

Mvh.
Borst

 Aldrig gå ned på udstyr!

Hej Borst,

Beklager jeg først vender tilbage nu.

Lige nu har vi klinker på gulvet, og badeværeslet er omkring 3kvm2
Jeg er ikke selv handyman, men har både en murer og tømre i familien som vil kunne hjælpe mig.

Du får her en tegning af badeværelset:



Med venlig hilsen
Kristoffer
Læs mere om Rionet

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis