husqarna motorsav

hej jeg har været herinde og kigge lidt omkring motorsav. har ikke selv så meget erfaring med det.min husqarna sav. vil ikke køre efter jeg har skiftet det der plastic mellemstykke der sidder ved karburatoren og indsugningen til cylinderen. den der bøjle agtige ting.den vil kun lige starte og går så hurtigt ud igen. tændrøret får ikke benzin. men alt ser tæt ud??? men tændrøret er lidt olie eret. kan jeg ikke helt forstå da det jo selvfølgelig er en 2 takt. har kørt med aspen færdig blandet miljø benzin.

så mine problemer er. saven starter men går ud efter 2 sek.

er det en af de save der ikke kan holde til at kære med aspen benzin??

26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Næh jeg tror du har vendt det lille stykke du kalder plastik forkert, så det lukker for gasserne der skal ind. Jeg har oplevet det samme på en anden totakter hvor det isolerende nylon mellem stykke var vendt forkert, så tjek lige at det sidder rigtigt. Huskede du at rense karburatoren da du havde den pillet af ?

Var ikke klar over at der var olie i aspen benzinen, er du sikker på at det er tilfældet. 

tak for hurtig svar. det plastic stykke mener jeg kun kan sidde på en måde da det er fas i den ene side. men bliver selfølgelig i tvivl nu når du skriver det. så det første jeg tjekker når jeg kommer hjem i dag. ja jeg har renset karburatoren der var lidt i. det er aspen færdig blandet jeg har købt til den
Når du har renset karburator, har du formodentelig haft både H og L ude. Tjek lige de står ca 1 1/2 omdr. fra bundstilling. Så burde du kunne få så meget liv i motoren at de kan justeres endelig på plads. 

Hvis ikke det hjælper, kan du have beskadiget de membramer der sidder i karburatoren. Et nyt sæt koster omkring en flad hund, skift dem ud. 

Endelig kan dit benzinfilter i tanken være stoppet til. Måske du skulle overveje en udskiftning ved samme lejlighed. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Håndværkeren på 11 apr 2014 09:26 

Var ikke klar over at der var olie i aspen benzinen, er du sikker på at det er tilfældet. 

Det er bare og forlange med eller uden olie, når du står og tripper med "harmonikaen" fremme i dagslyset.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
og så skift lige dit tændrør og jeg mener helt bestemt det er 1 omdrejning ud som er grund indstillingen på Husguarna
jeg har kigget på den igen her til aften og den plastic ting kan kun vende 1 bestemt vej så den var god nok. da jeg rensede karburatoren tog jeg med vilje ikke L og h skruerne ud da jeg var i tvivl om justeringen da den kørte fint før. jeg har skiftet tændrør og kabel og hætte. den gnister meget fint. så tog og skiftet den lille fjeder der styrer nåle dysen. da jeg kender det symptom med benzinen ikke kommer videre, det var godt nok bare fra knallerter. men den sprang også i gang da jeg samlede den igen. og kunne tage gas. men så gik den ud da jeg slap gassen  og kunne ikke få liv i den igen. men der var olie og en lille smule benzin på tændrøret. så er lidt på bar bund igen
Du må være en tålmodig mand, i mit tilfælde var den på nuværende tidspunkt smidt ud på den blå hylde og en ny var indkøbt.

Skrevet af peer1have på 11 apr 2014 22:06

har du tjekket brandstof slangen der hvor den kommer ud af tanken

tjek også benzin dækslet skrug det ud og pust i det fra forsiden så skal du kunne puste lidt luft igennem

Hej.
nu ved jeg jo ikke hvor gammel din sav er, jeg har en Husqvarna/Partner
og min søn har en McCulluc hvor blandingsskruerne er til specielle toppe der kan skaffes men ikke er i alm. Handel. Ved det nok i næste uge via skovskolen.

Mvh

 varmetossen

Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis