Montering af glas i drivhus/orangeri

Hej.

Jeg skal til at montere glas i mit drivhus/orangeri.

Taget konstrueret af spær i reglar.

Jeg tænker at glasset skal være i to stykker i taget. To stykker af 135 cm.

Hvordan monterer jeg de glas bedst, uden at glassene lapper over hinanden, og de skal heller ikke være kant mod kant. Så er det jo utæt når det regner.

De lægter som man kan se på billedet er der kun for at holde spærene, De bliver fjernet igen.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah..... Hvis glasene hverken må overlappe eller stødes kant til kant så er der jo ligesom begrænset med muligheder.

Men du kan vel lime med silicone i mellem. Altså støde glasene sammen om en fuge og så når det er hærdet, skrabe det overskydende af med en hobbykniv?

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Har desværre ikke noget bud på glasset, men der er en ting der falder i øjnene.

Jeg ved ikke hvor langt du er, men jeg kan slet ikke få øje på nogen form for diagonal afstivning. Det risikerer du at blive ked af, næste gang det stormer.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Skrevet af Regmos på 11 apr 2014 09:22
Har desværre ikke noget bud på glasset, men der er en ting der falder i øjnene.

Jeg ved ikke hvor langt du er, men jeg kan slet ikke få øje på nogen form for diagonal afstivning. Det risikerer du at blive ked af, næste gang det stormer.


Er det ikke bare at montere nogle lægter diagonal indvendig? Det er i hvertfald det jeg har tænkt mig at gøre.
Det kan du godt.

Det lød bare som om du var færdig med konstruktionen, og så ville det være surt, hvis den væltede i blæsevejr.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Skrevet af peer1have på 11 apr 2014 20:12








prøv at tjekke den her

Det er jo en genial løsning. Hvor køber man disse alulister?
                                                                                         du kan bruge den man bruger til overgang mellem trægulv og klinker



jem og fix eller andre bygge firmaer
Jeg ved ikke hvor langt du er, men jeg kan slet ikke få øje på nogen form for diagonal afstivning. Det risikerer du at blive ked af, næste gang det stormer.


Hej igen.

Jeg har besluttet at der kommer termotag på. De lægter som ses på billedet, kommer som sagt væk. Og så kommer der nogle lægter ind i mellem spærene. En i top, midt og bund, således at termotaget ligger fladt mod spærene.

Er det så nødvendig med nogle lægter der går diagonal indvendig, når der kommer lægter imellem alle spær?
Sæt en toplægte på istedet for. Og så lav nogle pæne men solide vindkryds så burde det kunne holde sammen på det hele.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af Fiahgt på 30 apr 2014 17:49
Sæt en toplægte på istedet for. Og så lav nogle pæne men solide vindkryds så burde det kunne holde sammen på det hele.


Toplægte? Altså lægter oven på spærene? Det er jo gennemsigtig termotag der skal på. Mon ikke det bliver pænest hvis lægterne kommer ned imellem spærene?

Hvordan laver jeg de vindkryds?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis