Støvsuger til maskiner?

Jeg overvejer at opdatere mit hjemmeværksted lidt med diverse småmaskiner som overfræser, rystepudser mm. 

I den forbindelse tænker jeg at der skal kunne monteres en støvsuger.

Men hvilken type støvsuger bruger man til sådan noget? Er der nogle specielle krav?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er sådan set ikke krav til hvad du skal bruge når det er privat, en almindelig støvsuger kunne bruges, men stopper ofte hurtigt til i filtrene. Men Onkel Harald har en forholdsvis billig spånsuger, søg på nr. 6336 det er en Scheppach Spånsuger til en lille tusse. Jeg har selv den store model, men kan se at jeg sagtens kunne have klaret mig med den lille.
Www.consumer.nilfisk.dk/da/products/Pages/product.aspx?fid=16263&Name=NILFISK%20MULTI%2030%20T

Ellers en nilfisk multi.

Den kan suge våd og tør, kan rense filter selv, har strømudtag til dit el værktøj så den starter selv når du begynder at slibe og så kan den også puste luftmadrassen op
Det skal bare være t modellen.


 

www.frishop.dk/pi/Nilfisk-ALTO-støvsuger-MULTI-30-T-_425942_21488.aspx


 

Eller du kan tage LDS vejen og konstruere en suger selv.
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/181346

Nu ved jeg ikke hvilke maskiner du skal suge fra, men min rundsav, fræsebord og rystepudser klarer den fint (selvfølgelig ikke samtidigt) 

Jeg har brugt en ganske almindelig husholdnings støvsuger, og efter jeg byggede "spanden" så skifter jeg posen sindsygt sjældent, og det samme gælder filtret.

Nu vokser træerne jo ikke ind i himlen, så der er grænser for hvor længe den motor kan holde, men så kan jeg jo bare finde en billig støvsuger og montere min spand på igen   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
takker

lige et spm til den hjemmelavede: kan en almindelig standard støvsuger benyttes? Hvis ja kommer der noget støv ned i støvsugeren eller vil det hele blive i spanden?
Ja det er en ganske almindelig støvsuger jeg bruger... og der kommer vel 10%(eller mindre) støv i posen, resten ryger i spanden. Jeg vil skyde på at jeg tømmer spanden 10 gange inden jeg skal skifte posen i støvsugeren. 

Nu havde jeg en del slanger mm liggende (smid aldrig noget ud) og sammen med lidt fittings fra afløb (32 mm) + Gaffatape og 2 komponent lim mm, så spiller det 

Det er ikke så kønt, men det virker... og sammenlignet med før, er der blevet meget mere rent i min garage, og så kan den også bruges til at "gøre rent med" på reoler borde mm 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis