Problem med filt på væggen i nybyggeri - Kan det fixes eller accepteres?

Hej allesammen,

Jeg har et spørgsmål som jeg godt ville have jeres input på. Vi er netop flyttet ind i vores nybyggede lejlighed som har filt på væggene. I stuen har vi spots langs kanten i loftet og jeg har herefter opdaget hvad jeg synes er nogen meget ujævne og grimme områder på den ene væg. Når det er lyst udenfor ses det ikke så meget, men om aftenen med spots tændt så kan man se nogen større områder hvor det buler ud under filten.

Vil i mene dette er noget man skal acceptere, eller er det noget der kan laves på en eller anden måde og man derfor skal kræve det udbedret. Hvordan løser man problemet?

Jeg håber alle i kloge folk vil give jeres besyv med
Hej allesammen, Jeg har et spørgsmål som jeg... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men kan ikke pille den gamle filt af, den er jo klæbet fast med vævklæber.

Derfor fuldspartler men i stedet for.
...endvidere har maleren repareret lidt kanter i loftet. Hvis der kigges lige på ses der ikke noget, men ser man bare fra lidt vinkel så ser reperationerne meget mere skindende ud end den maing der ellers er brugt som ser mere mat ud. Måske det skylder at der kommer et ekstra lag på ved reperationerne men altså det ses tydeligt når man kigger i alle andre vinkler end lige på.

Går jeg i for små sko, eller burde man også klage over dette?

http://postimg.org/gallery/47nyqyww/9953bd93/
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har selv reppet en del herhjemme, og der ses det overhovedet ikke efterfølgende, bruger selvfølgelig også samme maling, så jeg ville klart brokke mig over det.
Er det virkeligt faglærte malere der laver det der???

For det første har de brugt en anden maling til at reparere med, det er helt sikkert. Og spartlingen ligner jo noget der er løgn.

Da de lavede det i første omgang, tror jeg at de har sat grundet filt op og så har de sprøjtet et helt vanvittigt lag på (formodentligt for at spare en behandling) og rullet efter med en alt for langhåret rulle, det er derfor det er så struktureret, det ser ikke pænt ud, en filtet væg skal jo være helt glat og fin...

Men du kommer vel til at leve med strukturen? Ellers skal alt jo laves om...

Og så er manøvren ganske rigtigt som der bliver nævnt tidligere at man tager hele vægge alle steder hvor der skal repareres, man kan ikke nøjes med at pletreparere.
Og så er proceduren:
1. Fuldspartel
2. Slib + pletspartle.
3. Grund med mikrodispersgrunder.
4. Opsæt ny filt.
5. Mal 2 gange og der skal ligges en ny acrylfuge alle steder hvor det ny filt slutter.

Havde det været en dygtig maler kunne man have udeladt filten, da den allerede sidder og giver styrke i bunden, men det må man formode, at de slet slet ikke er dygtige nok til at spartle, til at kunne klare uden filten. 

Men sikke da noget at stå i, rigtigt øv...
Og man frygter jo helt om de kan klare opgave i det hele taget.

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
@Malermartin

Hvad mener du sådan en omgang ville koste at få lavet ved en ordentlig maler? Hele den process du mener væggen skal igennem før det bliver ordentligt?

Igen tak for hjælpen og input alle sammen. Sætter pris på det.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det er svært at svare rigtigt fornuftig på, men imellem 150-200kr ekskl. moms pr. m2 overflade.

Men det er et gæt

Og som sagt, havde de bare ikke lavet væggen så struktureret var det aldrig blevet et problem, så havde det kunne løses på ingen tid...

Meget ville måske kunne rettes af en maler der er rigtig dygtig til at spartle, så man måske kunne undgå fuldspartlingen og bare pletspartle og sætte filt op, det ville spare meget...

Men det kræver en "live" vurdering af projektet og det samme gør prisen

www.malermester-hansen.dk
Mange tak for feedback. Jeg giver lige en Update i tråden når der noget nyt
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også