Intet signal fra antenne

Hej.

Vi har problemer med vores tv signal i sommerhuset. Vi har en maximum boks, der gør tv'et burde kunne modtage MPEG 2 (og MPEG4?) signal fra dr kanaler. Men nu virker det bare ikke..


Vi kan se "boks programmet" på tv'et, så de er tilsluttet korrekt, men boksen kan ikke finde nogen kanaler. Så det må næsten være antenne den er gal med, eller hvad? Alt ser umiddelbart ud som det plejer på den..

Det ville være dejligt at kunne undgå en dyr antenne mand!

Håber der er nogen der har en ide om hvad det kan skyldes?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal jo have en digital antenne for at kunne modtage digitale signaler, de gammeldags brødristere sildeben og hvad de ellers kaldes duer ikke til den form for signaler. Hos Onkel Harald kan du købe en forholdsvis billig Digital antenne, jeg har sådan en siddende på min tagryg og den tager alt hvad der sendes digitalt.

Gå ind på Harald Nyborg og søg på nr. 3178. det er en camping antenne men den virker fortræffeligt og prisen er kun 299,00 kr.

Ps. du skal lige huske at have det specielle stik der skal sidde i antennen et nyt kabel vil sikkert heller ikke skade.

"Du skal jo have en digital antenne for at kunne modtage digitale signaler, de gammeldags brødristere sildeben og hvad de ellers kaldes duer ikke til den form for signaler."
Vås! En antenne er en antenne, skønt der er smarte sælgere der påstår noget andet.

@fixie: har det virket før eller er det en ny installation?

Bent.

Ja det blev jo ændret ved året udgang, har du slet ikke fulgt med på TV, de har da fortalt om det masser af gange. Alle danske analoge signaler er lukket ned !

Til Bent. Nu ved jeg godt at du er antenne mand, men lige her tvivler jeg altså lidt på dit udsagn.

Det har virket helt fint før ja og der er ikke noget nyt, siden vi købte boksen i 2012. Det har været slukket siden jul sidste år, hvor det ellers virkede.

På DR's hjemmeside står at man kan modtage deres kanaler med en gammel antenne, så længe man har en digital boks der understøtter MPEG4. Sådan læser jeg det ihvertfald. http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/Antenne/20091020170333
Så er der ikke andet at gøre end at følge kablet fra boksen og op til antennen, måske er der en vintergæst der har gnavet i kablet?
Peger antennen i den rigtige retning? en storm kan måske have drejet den?

MvH,

Bent.
Okay. Tak for dit svar. Vi vil undersøge antenne kablet nærmere
Skrevet af Håndværkeren på 10 apr 2014 10:40

Ja det blev jo ændret ved året udgang, har du slet ikke fulgt med på TV, de har da fortalt om det masser af gange. Alle danske analoge signaler er lukket ned !

Til Bent. Nu ved jeg godt at du er antenne mand, men lige her tvivler jeg altså lidt på dit udsagn.

Hør, det er vist Jørgens lov vi er ude i der.  De gammeldags antenner, som du kalder sildeben eller brødrister, er betydeligt bedre til modtagelse af jordbaserede TV signaler end de nymodens såkalte "digitale" antenner. De gamle har nemlig et positivt gain mens de "digitale" normalt har et negativt gain man forsøger at "lappe" ved at indsætte en forstærker. Det, du kalder en analog antenne, eksistere faktisk ikke ude i den virkelige verden. 

Men hvorfor Fixie's TV opstilling pludselig ikke vil mere kan skyldes mange ting. Øg antenne/antenneledning/stik, modtagerbox eller TV.

Håber dog boxen også kan modtage MPEG4, da der blev slukket for MPEG2 signalet  d. 11. januar 2012. 




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
@Nitter: så fik vi det på plads, jeg er 100% enig mht. til de "gamle" antenner, de "digitale" er noget bras.

MvH,

Bent.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis