Intet signal fra antenne

Hej.

Vi har problemer med vores tv signal i sommerhuset. Vi har en maximum boks, der gør tv'et burde kunne modtage MPEG 2 (og MPEG4?) signal fra dr kanaler. Men nu virker det bare ikke..


Vi kan se "boks programmet" på tv'et, så de er tilsluttet korrekt, men boksen kan ikke finde nogen kanaler. Så det må næsten være antenne den er gal med, eller hvad? Alt ser umiddelbart ud som det plejer på den..

Det ville være dejligt at kunne undgå en dyr antenne mand!

Håber der er nogen der har en ide om hvad det kan skyldes?
Hej. Vi har problemer med vores tv signal i... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Så må jeg vel krybe til korset og be be !

Jeg havde bare den oplevelse at mine gamle antenner ikke modtog signalet nær så godt som min nye "paddehat"

Skrevet af Håndværkeren på 10 apr 2014 12:45

Så må jeg vel krybe til korset og be be !

Jeg havde bare den oplevelse at mine gamle antenner ikke modtog signalet nær så godt som min nye "paddehat"

Men du behøver nu ikke og be be.  Du er nemlig langt fra den første der er hoppet på den vogn. Sidste gang jeg købte TV ville de også prøve og sælge mig en hundedyr specielantenne til digitale TV signaler med samme begrundelse. Og  kan jeg godt love dig for at ekspedienten fik skrevet med meget store bogstaver, hvordan det hænger sammen ude i den "virkelige" verden.  

Det er muligt.  Mennnnnn, så skyldes det nok du ikke har vedligeholdt dine antennegrejer eller brugt en antenne der ikke er skåret til den sender du vil modtage. 




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Nu vil jeg ikke mene at det var en stor investering, det står mig i 350,00 kr. incl. antenne kabel.

Det er sådan lidt af en provokation af antenne selskabet her på disse kanter, den billigste pakke jeg kunne få kostede knapt 300,00 kr. pr. måned. Jeg ser meget sjældent TV på mit store Sony, foretrækker at se det på min pc. Men den antenne jeg har købt kan jeg tage alt det jeg ønsker især tyske kanaler er der mange af og jeg bor jo i den del af landet hvor vi ser mest Tysk TV

Jeg mener når jeg skal betale en dyr licens hvorfor skulle jeg så også betale ekstra for at se noget på mit TV.

For at vende tråden tilbage til spørgerens problem, så bør han starte med at sikre sig, at boksen rent faktisk kan tage MPEG4 signaler. Kan den ikke det, så er der jo her problemet er. Hvad model er boksen ? Prøv at Google den.
Jeg vil se om kablet er ok og antennen. Når man tager tv signaler skal antennen være af god kvalitet samt kablet og modtageren jeg vil sige at den modtager i har er ikke den bedste køb en Humax modtager den har jeg gode afaring med da jeg kan tage tv syd fra varde ca 90 km væk. Jeg vil linke til en god antenne som kan tage svage signaler. http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=517689
Her er en god modtager så er du sikret i flere år frem. http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/digital-tv-og-abonnement/BXRHD2/humax-digital-tv-receiver-bxr-hd2?scid=PRICECOMP_PRICERUNNERDK
Skrevet af Bent Andersen på 10 apr 2014 11:18

@Nitter: så fik vi det på plads, jeg er 100% enig mht. til de "gamle" antenner, de "digitale" er noget bras.



MvH,



Bent.



Det ville dog nok se lidt skørt ud på en båd hvis man skulle have sådan en sildeben i toppen og den skulle kunne drejes. Der vil jeg sige at de nye digitale antenner er et must.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis