kvalitets dunkraft

I min ny Berlingo er der ikke noget reservehjul da man i stedet skal "skumme" hjulet.
Nå - så derfor er der ingen medfølgende dunkraft. Skulle så skifte vinterdæk og havde ellers undersøgt markedet for en almindelig, saksedunkraft af en hvis kvalitet -men uden held. 
Jeg er derfor så naiv, at jeg køber en dunkraft i Harald Nyborg til 200 kr.der kan løfte 1 ton.
Det lykkedes mig at skifte 1. hjul da jeg lyftede til det 2. hjul sagde det klonk og l...... gik i stykker. Hvorfor skal det blive sådan en lang historie for at skifte hjul.
Nå..... kan nogen anbefale en dunkraft af almindelig størrelse som jeg og kan have med i bilen, hvis jeg evt. går over til at have et rigtigt reservehjul med mig, da jeg ikke har meget tiltro til skumlapning.

Manden der nu kører rund med 1 sommerdæk

venlig hilsen

Henning Peter
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville køre ud til en hugger og få en donkraft der passer inden i hjulbrønden, den brude kunne fås for 100 kr
Kørte for min citroen forhandler og købte en lille saxe dunkraft (300.-)magen til den fra HN men den holdt til hjulskift.

Tak for jeres svar.

venlig hilsen

Henning Peter
Sjovt du ikke fik handler reservehjul, donkraft og nøgle med i handlen, det gør de fleste. Det skummeværk er for huller på størrelse med et knppenålhul

 

Er det overhovedet beslag til et reservehjul på en ny Berlingo?

René
Hej.
Ja, de kære reservehjul. I en Volvo jeg engang havde var der et nødhjul, altså en smal fælg og når det så skal bruges i en feriepakket bil kan det punkterede ikke være hvor nødhjulet var, og så kan man begynde at diskutere hvem der skal sidde med det på skødet  

 varmetossen

Den har jeg tit moret mig over og så kalder de det for pladsbesparendene.
Passat limo og Mazda har samme form for humor.

René
Man smider da bare det punkterede hjul ud og køber et nyt ved "the local stealer"

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er stadig pladsen under vognen til reservehjulet men bøjlen til at holde reservehjulet mangler. 
Jeg har luret på om man selv kunne montere den men på den gamle Berlingo skulle bøjlen løsnes i gulvet i begagerummet. Her er nu et fast gulvtæppe (det der forfærdelige nålefilt alt sidder fast i) Og jeg har ikke lige lyst til at bore hul gennem bilen.
Der går jo noget af "Multispace" nå man skal køre rundt med et reservehjul i bagagerummet.
Den model jeg købte som ny for snart to år siden har i det hele taget mindre opbevarings muligheder end den gode gamle fra 1999. Noget af årsagen til dette er sikkert flere airbags og højtalere i dørene. Handskerummet kan dårligt nok være GPS'en. Der er mange små unyttige/ubrugelige rum. Hattehylden er dårligt designet, net over passagerdøre er sparet væk, sædestof er for sart til en familiebil. Vinduer hyler meget højt når de køres op. Citroen har ordnet det 'en gang men hylereiet kom igen.

Siddekomfort er bedre i den nye, aircon ok men bruges sjældent, varme i sædet ok men bruges sjældent og den køre godt. Airbag computer blev skiftet efter 1 1/2 år

Hvis jeg skulle designe den ellers praktiske bil til brug for fritidsliv, camping, fisketure og handimanden skulle der spares lidt på den pæne finish og vægte opbevaring og indvendigt slid.




venlig hilsen

Henning Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis