Sprøjtepistol til maling, hvilken?

Jeg har behov for at male listelofter (profilbrædder) hvilket er et stort arbejde med pensel. Satser derfor på at en sprøjte kan gøre det mere effektiv, men godt. 
Senere vil jeg måske male køkkenlåger (fyldninger) hvor jeg også håber sprøjten er god.

Har kigget på modellerne fra Bosch, men kan ikke helt finde ud af hvilke(n) der er bedst til formålene:
- de har "malersprøjte" PFS 3000-2 og 5000 E.
- de har "sprøjtemalinigssystem" PFS 105 E og 65. 

Der er forskelle på antal watt, behodler størrelse med mere, men jeg ikke se noget der hjælper mig til at vælge model udfra mine behov (dvs både loftmaling og træmaling).

Nogen der har gode input til valg af model?

På forhånd tak!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vil du male listeloft må du dække en del af inden du går i gang.

Min erfaring med el male sprøjte er efterhånden af ældre dato, købte dengang en Wagner som dengang skulle være rigtigt godt, men min forhåbning blev mildest talt ikke indfriet, sprøjten gik i stykker næsten inden jeg kom rigtig i gang. (var utæt flere steder) og kunne ikke laves, så den kunne fungere efter mine forventninger.

Der er helt sikkert sket en hel del siden dengang håber jeg. 

Skulle jeg vælge i dag vil jeg holde mig til den kompressor drevet, det ved jeg fungerer.

Men du skal jo da selv vælge hvad du synes, mine erfaring med eldrevet er bare ikke god.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Man kan sige at det generelt er besværligt at sprøjtemale opad da sugerøret i pistolen let kommer til at stikke over malingen. Jeg har selv et par Wagner, som maler fint med egen lufttilførsel. En sprøjepistol til egentlig trykluft er en stensikker måde at få malet hele huset, eller dække meget omhyggeligt af. Kan ikke anbefales.

En sprøjte med direkte pumpe, vil i flg. mine erfaringer stoppe og starte med en ordentlig klat, hvis sugerøret mister suget i malingen.

De Wagnere jeg har, vil fint kunne male loftet, men du kommer til at efterfylde ret tit. Der er så også det lille hul i top af beh. som skal slippe luft ind for at undgå undertryk i sprøjten.


 Erik


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
prøv at kikke på Wagner projekt 115 den sprøjter med maling ufortyndet kan klarer dine maleropgaver og kører ikke på luft
prisen er ca. 2800kr
Tak for alle svarene.

Peer1have: Jeg kiggede lidt på den Wagner 115, ser ud til at være en rigtig god model. Dog lidt dyr i indkøb (kan dog findes billigere end 2800)

Ingen nævner Bosch's modeller, er de for nye på markedet?

Noget indtryk af om man bruger mere maling ved sprøjte end ved pensel?

God weekend.

jeg nævner Wagner fordi at der er det ikke nødvendig at tynde maling før brug som du skal med Bosch pistolerne som du nævner mener det vil svine alt for meget. 

ved godt prisen var højt sat .

har den selv bruger det samme som med pensel og jeg har malet 140 m.2

på 1 time pr gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også