Vådrumsmenbran alfix, skal det også på loftet?

hej alle gør det selv folk.

Er der nogle af jer der ved om vådrumsmembran skal på loftet også?
Har et lille badeværelse i mit sommerhus, hvor jeg tror at hele rummet hører under vådrums zonen.. men skal loftet også have en tur med vådrumsmembranen?

Og kan man male direkt oven på eller bruger i filt eller væv? 

Med venlige hilsen
Brian
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Generelt nej, men er der lavt nok så skal der måske.

Hvor højt er der til loftet... ?

Ingen filt og maling i vådzonen, membran skal dækkes over med kllinker, vinyl eller anden beklædning.

Uden for vådzonen er der ingen krav.
Der er nok 2,5 meter til loftet.
men syntes da at reglerne hedder at små badeværelser skal der være vådrumsmembran i hele rummet? men jeg ved intet om det..

men loftet er vådrumsgips, og der skal vel males eller gøres noget ved det så det ikke tager i mod fugt / vand?

Håber du kan hjælpe mig lidt tætter på mål, da jeg er i fuld gang, og har 20 kg vådrumsmembran klar :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Loftet er så ikke en del af vådzonen, og der er derfor heller ikke krav til hverken membran eller vådrumsgips.

Så ingen membran, skal bare spartles og males som alm. loft, dog ville jeg anvende vådrumsspartel til det.
Hvad med resten af badeværelset, hvilken steder skal der vådrums membran på? er det kun der hvor jeg skal have fliser, og naturligvis hele gulvet?
Hilsen Brian
Hej trykker

Generelt er der kun vådzone i bruseniche, ved karbad og bag håndvask

I Bruseniche: alle vægge fra gulv til loft er vådzone.

Bag håndvask: en halv meter til begge sider fra centrum - altså en meter i alt.


Rolf Brejner

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej Rolf... ja så har jeg jo bestemt ikke brug for mine 20 kg jeg har købt hjem, men tænker på den højde forskel på vådrumsmembranen og hvis der skal males, kan man ikke se der hvor vådrumskanten så går til hvis man tager en halv meter til begge sider?

Hilsen
Brian
Hvis det er i brusenichen skal der fliser til loft.

Omkring vasken så kan du spartle membrankanten over med vådrumsspartel eller cementbaseret spartel.l

Rolf Brejner

Omkring vasken er normalt ikke en vådzone. Der er klare regler som kan slåes op mange steder. Bla på alfix egen hjemmeside

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Hvis det er et lille badeværelse d.v.s. under 1,3m i bredden eller under 3,25 m2 er hele badeværelset ( væggene ) vådzone - altså skal alle vægge vådrumssikres helt til loft.

vægge i badeværelse

Har været det igennem da jeg lavede mit badeværelse i sommerhuset - det er så 4 m2 og lige over 1,3m i bredden. Satte voksbehandlede hvidpigmenterede profilbrædder på loftet.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Koludabug

Hej - du skriver ingen filt eller maling i brusekabine ?

Det har jeg i sommerhuset, og havde tænkt mig at lave det igen i forbindelse med at vægge og loft skal shines op. Er det ulovligt eller hur ?

M.v.h.

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også