Hvad er der dog sket?

Hej allesammen!

Jeg kom idag kørende i min Fiat punto fra år 2000.
Da jeg holder for rødt og skal koble ud da jeg skal til at kører sidder koblingen fast og jeg er nødt til at stå ud af bilen og skubbe den tilbage med hånden.. Derefter føles koblingen ikke helt som den plejer, men den er blevet lidt hårdere på et enkel sted som om der er et bump den skal over. Jeg kører lidt videre og så bliver koblingen blødere end nogensinde før. Der går lidt tid før bilen begynder at larme når jeg trykker koblingen ned og næsten med det samme kan jeg slet ikke røre koblingen uden at den larmer helt vildt. Når jeg efterfølgende sparker koblingen i vil den ikke gå i gear, men det lyder som om man prøver at skifte gear uden at have trykket på koblingen.

Er der nogle herinde der kan have et svar på hvad problemet kunne være?

Mkh
En utilfreds bilejere

På forhånd tak
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ny kobling

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Nu er det jo en mindre bil uden det store moment - men tror du skal regne med ca. kr. 3.000,- hvis du kan få en til at skifte den.
Svinghjulet skal nok også skiftes.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja, det lyder godt nok som en ny kobling.

Jeg kan i øvrigt anbefale at bruge www.autobutler.dk til at tjekke priser på en ny kobling. Sidst jeg var på værksted med bilen fik jeg en MEGET høj pris på at skifte en brændstofpumpe (14.000 k.r). Via Autobutler fik jeg tilbud mellem 6.000-8.000 kr....og dét brugte jeg så til at presse mit eget værksted til at sænke prisen

Mvh. AllanE
Ja Jens. Sad også lige og tænkte knækket koblingskabel da jeg læste spørgers indlæg. Men jeg ved heller ikke om en sådanne dyt har kabeltræk eller  er hydraulisk drevet. Jeg vil dog gætte på den er med  kabeltræk. Og hvis, er det jo en billig forskrækkelse. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
De findes med begge dele,men fælles for begge systemer er at det ikke larmer helt vildt hvis de er defekte.
Så af med boxen og prop en ny kobling i puntoen.

René
hvis det er en 1,2 koster en uoriginal kobling ca 1300 kr. så 3000er ikke ved siden af, men check lige om der er væske på beholderen. det ku jo være en cylinder der var gået

 

Hvis en uoriginal koster ~1300 kroner, hvordan kan det så blive omkring 3000? :-P måske et dumt spørgsmål, men hvis jeg nu kender en der kan lave den.. er der så andre udgifter udover reservedelen (koblingen)
Nej så skal du bare investere i lidt olie og måske et kabel eller en slavecylinder samt lidt håndrens.

René
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis