Hvad er der dog sket?

Hej allesammen!

Jeg kom idag kørende i min Fiat punto fra år 2000.
Da jeg holder for rødt og skal koble ud da jeg skal til at kører sidder koblingen fast og jeg er nødt til at stå ud af bilen og skubbe den tilbage med hånden.. Derefter føles koblingen ikke helt som den plejer, men den er blevet lidt hårdere på et enkel sted som om der er et bump den skal over. Jeg kører lidt videre og så bliver koblingen blødere end nogensinde før. Der går lidt tid før bilen begynder at larme når jeg trykker koblingen ned og næsten med det samme kan jeg slet ikke røre koblingen uden at den larmer helt vildt. Når jeg efterfølgende sparker koblingen i vil den ikke gå i gear, men det lyder som om man prøver at skifte gear uden at have trykket på koblingen.

Er der nogle herinde der kan have et svar på hvad problemet kunne være?

Mkh
En utilfreds bilejere

På forhånd tak
Hej allesammen! Jeg kom idag kørende i min... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Nipz på 09 apr 2014 16:57
Hvis en uoriginal koster ~1300 kroner, hvordan kan det så blive omkring 3000? :-P måske et dumt spørgsmål, men hvis jeg nu kender en der kan lave den.. er der så andre udgifter udover reservedelen (koblingen)

Jeg ville jo bare være på den sikre side - det var et skud fra hoften.
Og så er der svinghjulet som måske også skal skiftes.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det kan blive 3000 på et værksted. gearkassen skal ned og trækaksler ud. Dette r ikke noget du kan lave på stuegulvet. De 1300 er for kobl, nav og leje. Men du skal MÅSKE regne med at have enten drejet svindhjulet af eller et nyt. Under alle omstændigheder er det klogt at montere en ny pakdåse. Men alt i alt er Fiat dele pis-billige!
PS: Du kan få en fast pris hos en Fiat-forhandler feks Autonorden på Bjørnbaksvej

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis