Varmelegeme i kaffemaskinen

Hej
Vores Moulinex Cocoon kaffemaskine, er begyndt at lække i bunden ;-)
Jeg har skilt den ad og kan se at varmelegemet under varmepladen har en lille utæthed.
Jeg har forsøgt at få nyt varmelegem, men de er udgået af produktion. Jeg har dog fundet en maskine magen i dk, men den har samme prolblem.
Vi har så købt indtil flere forskellige og prøvet dem af derhjemme, men de er allesammen afleveret igen.
Kan man lodde på varmelegemet, så man måske kunne lukke hullet med en kraftig loddekolbe, loddeflush til rensning og så almindelig loddetin til at lukke hullet med???

Billedet vedhæftet af utætheden.


------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nej du kan ikke lodde på aluminium !

Og tag så lige at tænk over hvor gammel den kaffe maskine er. Mon ikke den for længst har aftjent sin værne pligt.

jeg ville sige, skrot den, og køb en ny. jeg kan varmt anbefale moccamaster. de er kendt for kavlitet og lang holdbarhed. min er fra 97 og eneste "defekt" er at dioden der viser om den er on/off er gået

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Vi har jo forsøgt at købe en ny kaffemaskine, men moccamasteren var ikke varm nok, en anden havde vandpåfyldning bagerst, så lågen skulle helt i lodret, for at vi kunne hælde vand på og det er træls, når man skal trække maskinen ud midt på bordet hver gang. En 3. med termokande kunne ikke holde varmen i mere end 5 min.
Så lige nu koger vi lidt vand og laver kaffe på gammeldags maner og ser samtidig hvad der er på markedet.


------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Så tænk lige over dette ! Når du bruger kogende vand trækker du også de bitre olier ud af kaffebønnen det gør du ikke når vandet kun er 65 + grader. Og du kan alligevel ikke fylde 65 + varm kaffe ind i din mund.
en moccamaster brygger kaffe ved 96 grader, varmere bør det ikke være, men ok det er jo smag og behag
men så er der næsten kun madam blå og kogekeddel tilbage

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Annonce

Jeg kan nu vældig godt lide din stædighed Gert

Hvorfor dog også være vanskelig, når det nu falder så let at være krop umulig.

hvis jeg ved at noget er kvalitet (og selv har prøvet det) er jeg på ingen måde bange for at stå inde for og overbevise andre om det

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Der findes specielt loddetin til aluminium

Jeg kan nu ikke genkende at  Moccamaster ikke skulle brygge kaffen varm nok, nærmere tværtimod...

Vi bruger selv Moccamarster, de holder fantastisk, vi har skiftet en gang, dog udelukkede af kosmetiske årsager, funktionsmæssigt var der ingen problemer.

Madam blå, laver nu den bedste kaffe..

Men udover det, så tror jeg ikke det er et problem at skaffe et nyt varmelegeme,
Jeg skal bruge mærke og model, alt hvad du har af info.
Gad da lige vide hvad sådan en kaffe maskine koster, lyder nærmest til at ligge omkring en million kroner. Det eneste jeg kan se i det, er at det må være noget med tilfreds heden i at " jeg kunne reparere den "
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis