Hvad gør dette svejseapparat mobilt?

Hej . Jeg har tænkt mig at købe et nyt svejseapparat, og har længe undret mig over hvorvidt migatronics omega 270 mini er værd at købe. Apparatet vejer 24 kilo m. tråd, hvilket bestemt ikke er let, og så er den ikke lige frem bedre ift. andre svejseapparater mht. pålæsning, da alt andet udstyr alligevel skal med. Er der noget jeg overser her? Hvad er meningen med "mobile" svejseapparater når selve arbejdsprocessen ikke er mobil?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Mikkel.

Og velkommen her på LDS.

Alle svejse værker er sådan set mobile, forskellen ligger i deres vægt. Det er da noget nemmere at flytte rundt med et svejseværk på 24-25 kg. i forhold til et på 60 kg.

Nu kender jeg ikke til det du nævner, men jeg ved at er det seriøs svejsning du er ude i, så skal du altså vælge et noget større værk.

meningen med det mobile, når processen ikke er mobil, er jo netop at man er i stand til at tage udstyret med ud hvor arbejdet skal laves.
Jeg er medlem i en modeltogs forening hvor vi kører på 184mm sporvide, og netop har afsluttet yderligere 250 m spor, disse ville ikke kunne laves og samles externt.
Så dertil bruger vi en lille transportabel svejser, dog elektrode.

Men kan godt følge din pointe, i det jeg heller ikke selv vil anse et eks. co2 anlæg for særligt mobilt.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Man kan jo køre med pulvertråd med "indbygget gas" så er det lidt mere mobilt

Hvis man en gang har slæbt et skide svejseværk gennem mandehuller og over alværdens lort , sætter man pris på alle de kilo der kan spares.

Har ikke selv kørt med ovenstående maskine , men de får go kritik ,

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis