Bore igennem muren

Hey alle sammen.
Jeg står og skal have installeret fiber i huset snart. Vi fik så muligheden for at spare nogle penge, hvis vi selv borede hullet inde fra værelset og igennem ydermuren. Jeg fik dog snakket med mine forældre om det, og blev lidt nervøs for om der gemte sig kabler derinde, da det er nogenlunde i nærheden af en stikkontakt.

Så derfor har jeg besluttet mig for at lade en prof. Gøre det. Men hvem skal man have fat i? En elektriker eller tømrer? Det skal jo være en, som kan tjekke om der er kablet inde i væggen.

På forhånd tak.
Hey alle sammen. Jeg står og skal have... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af jetz på 08 apr 2014 08:20
Ja, med den pris fra fiberselskabet synes jeg også du skulle tage udfordringen op. Det skulle være til at spotte om det er "farligt" hvis du lige får det skilt af.

Jeg er i øvrigt meget overrasket over prisen. Jeg er selv ved at få lagt fiber ind i disse dage og selskabet graver selv tomrør ind til huset ude fra vejen, blæser fiber igennem det, sætter boks op på ydersiden borer igennem væggen og sætter boks op på indersiden og trækker netkabel til min router og sætter strøm til den indvendige boks for 0kr.

Præcis.

Jeg er ved at få lavet den øvelse i sommerhuset - fiberrør og fiberkabel er ført til husmuren. Det tager så en måned !!! inden de har tid til at sætte fiberboksen op ( stofa - oprindeligt Sydenergi - men de har købt Stofa og overført abonnementet til dem )
Netkabler til router og TV har jeg selv trukket - resten er " gratis "


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis