Nøgle til fjernbetjent centrallås

Så fik Fruen sin længe ønskede C1. Citroen har åbenbart ment, at der kun skal være én fjernbetjening til centrallåsen - den anden nøgle skal stikkes i låsen. Da det jo er hendes bil, ved jeg nok, at det bliver mig der får den manuelle, og det ville jeg gerne gøre noget ved.

Man kan sagtens købe en nøgle med sender - for spidsen af en jetjager.

Hvis man går uoriginalt, kan man, såvidt jeg kan se, købe en - til halvdelen af spidsen af en jetjager.

Samtidig kan jeg se, at der masser af steder kan købes komplette centrallåsesystemer med fjernbetjeninger, motorer og hele svineriet for få hundrede kroner.

Nu er elektronik ikke min stærke side, men det forekommer mig at det skulle være muligt at "opgradere" den manuelle nøgle med en billig fjernbetjening.

Er der noget jeg har overset, siden jeg ikke har kunnet finde noget frem om det - jeg er jo ikke den eneste i verden, der har det problem.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Næh du er nok ikke den eneste, men hvor kunne du også vide at der findes ca. en million eller mere elektroniske koder til låse. De er faktisk lige så umulige at efter ligne som menneskets iris i øjet.
CITAT

Nu er elektronik ikke min stærke side, men det forekommer mig at det skulle være muligt at "opgradere" den manuelle nøgle med en billig fjernbetjening.

Er der noget jeg har overset, siden jeg ikke har kunnet finde noget frem om det - jeg er jo ikke den eneste i verden, der har det problem.

Hej
Nu skriver du selv at elektronik IKKE er din stærke side så hvis du nu købte en "billig" fjernbetjening skal du jo have den tilsluttet i bilen - det tager ca. 1 time (pris min. 500 Kr.) så er det ligesom det "billige" forsvinder lidt i tågen eller ???

Samtidig er det sådan at den originale nøglebetjening har "rullende" kode - dvs. at den skifter kode hver gang den bliver brugt !! det gør den "billige" heller ikke så det er noget nemmere at scanne sådan en betjening (stjæle din bil
)
Til nogen biler kan man købe fjernbetjeningsdelen UDEN nøgle hvis det er muligt til din vil det klart være billigere end en komplet - begge skal dog kodes ind i bilens motorcomputer da de foruden centrallåsen mange gange også styrer startspærren !
Derfor den efter din mening for høje pris.
 Hilsner Polobjørn 

"AUTOELEKTRIKEREN"
Næste gang du kommer til Frederiksberg kan du jo lige smutte ind på H.C. Ørstedsvej Nr.1og spørge om de kan hjælpe.

René
Logikken ville tilsige, at sikkerheden var et spørgsmål, så blev klaret af styreboksen og transponderen i nøglen, mens det at igangsætte en motor, der åbnede låsene, var simpelt, hvis ellers styreboksen og transponderen var blevet enige. Men der er åbenbart mere i det end som så.

Om 2.000 for en nøgle er dyrt eller ej, skal ses i sammenhæng med, at resten af bilen koster 75.000!

Jeg svinger forbi Dani på H.C. Ørstedsvej og ser hvad de kan, og ellers lever jeg nok lykkeligt med en manuel nøgle.

Dan

Ja her ser vi så et tydeligt eksempel på at være bil ejer og motor cykel ejer.

Bil ejeren er nærig ! at tænke sig at en lille nøgle til en bil der kun koster 2000,00 kr. i forhold til bilen der kun kostede 75000,00 kr.

Havde det været en motor cyklist ville det jo være småtings afdelingen at ofre en dims til "dyret" til 2000,00 kr.

Annonce
Jamen jeg har da også i mine unge dage været mc-ejer - endda Mz- ejer. Det måtte jeg holde op med, da min daværende kæreste blev træt af altid at skulle besøge mig på hospitalet. "det er mig eller motorcyklen" - og så blev det hende. Her 40 år efter er det faktisk hende, der lige har fået ny bil.

Dan

Det er der så også stor forskel på, jeg har aldrig i den tid jeg har kørt motor cykel haft en skade, hverken på MZpjætten eller min person. Men jeg har nok også altid kørt meget morfar kørsel. Og jeg har vel samlet kørt jorden rundt 4 gange i overført betydning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis