Størrelse på radiator..

Hej.

Ja overskriften siger det hele..
Jeg har laver et 12 kvm værksted. 200mm isolering hele vejen rundt, isoleret dør osv..
Skal have en radiator op, men hvor stor skal sådan en være..
Tænker at en for lille er for dyr i drift og at det er en stor også, eller??

Er der forskel på de dyre og billige radiatore.. og hvad kan bedst betale sig??

Mvh Martin
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer an på hvad du vil opvarme med ?
El ? Fjernvarme ? olie/gasfyr ? Varmepumpe ?

Og hvilken temperatur du vil have i værkstedet.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
:o)

Fjernvarme og ca 15 grader..
Skrevet af MRKokken på 07 apr 2014 08:57
Hej.

Ja overskriften siger det hele..
Jeg har laver et 12 kvm værksted. 200mm isolering hele vejen rundt, isoleret dør osv..
Skal have en radiator op, men hvor stor skal sådan en være..
Tænker at en for lille er for dyr i drift og at det er en stor også, eller??

Er der forskel på de dyre og billige radiatore.. og hvad kan bedst betale sig??

Mvh Martin
En radiator der er "for" lille kan umuligt være for dyr i drift, det vil være den billigste løsning, den kan bare ikke holde temperaturen i værkstdet når det bliver rigtig koldt. og det holder jo ikke..

Mon ikke der kommer en VVS'er der kan fortælle dig hvilken størrelse er den korrekte..

Hvis det er direkte fjernvarme skal det være en Aut. VVs. der skal lave det.

Jeg ved godt at det ikke er "god latin" men jeg ville vælge en radiator der var for stor til lokalet.

Dermed sikres en god afkøling af fjernvarmevandet, og skal der opvarmes kan det gøres relativt hurtigt.

Jeg har engang lavet en opvarmning af en Garage/værksted med en alt for stor brugt (kasseret) Rio kompakt PK3 radiator varmet op af en ombygget kaffe maskine og styret af en termostatføler. Den holdt virkelig varmen i rummet.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Det er en vvs gut der skal lave det, men du ved, det er altid godt lige at vide lidt inden, de kommer med en "god" ide...:o)

Tak for svarne..
Annonce
så en som den her vil kunne klare det http://www.dbvvs.dk/shop/radiator-type22-hoejde-323p.html

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Hej.
Jeg ville nok overveje at sætte to radiatorer i serie, altså afgang fra den første til tilgang på den næste for at få den bedste afkøling af vandet og så radiatorer  1,5 - 2 m² varmeflade.

mvh

varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 07 apr 2014 21:41
Hej.
Jeg ville nok overveje at sætte to radiatorer i serie, altså afgang fra den første til tilgang på den næste for at få den bedste afkøling af vandet og så radiatorer  1,5 - 2 m² varmeflade.

mvh

Kan se fornuften, men kan også se at det tager rigtigt meget vægplads, i et måske allerede for lille værksted 
Hej.
Så kan du måske bruge lave konvektorer. Har selv en der er 3 lag i og vel lidt over en meter lang og vel 20 cm høj og den kan bestemt give varme fra sig.

mvh

varmetossen

Find en der ca yder mellem 600-800 watt alt efter isolerings grad.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis