græsfrø

nogen der erfaring med park græsfrø fra silvan om det er nogen frø men roligt kan købe eller det er noget man skal holde sig fra. prisen er jo fin og det betyder jo noget når der er 5500 m2 der skal sås til

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
link : http://eshop.silvan.dk/vare/park-graesfroe

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Det kommer jo an på hvad du forventer... nu bruger du ordet Golf i din atavar, og hvis du har tænkt dig at anlægge en golfbane, er det måske ikke lige den blanding du skal vælge, men hvis du bare skal have en plæne som de er flest, så tror jeg godt det kan bruges...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Nu udmærker annoncen sig jo ved ikke at have en indholdsfortegnelse. Jeg gætter på der er højt indhold af rajgræs og hvene. Det er robuste og billige frø, men noget grove og stive i strået. Glimrende egnede til den "ekstensive del af (sommerhus)haven, men mindre til den pæne have. Hvis du søger en golfbane, som Henrik lægger op til skal du gå efter blandinger med mere svingel og rapgræs sorter. 
har nu fået undersøgt hvad de græsfrø indholder 20 %alm rajgræs 75% rødsvingel 5% engrapgræs
der skal ikke spilles golf på græsplænen men den skal kunne holde til der løber 2 hunde rundt på den

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
måske er den her bedre http://www.lundhede.com/graesfroe-10-kg-villa-turfblanding-favoritten.aspx men prisen er osse noget højere
jeg kan se de skriver 1 kg til 30 m2 hvor imod de billige kan man nøjes med 1 kg til 46 m2 .Der sker vel ikke noget ved at så mindre i det tager vel bare længere tid inden den bliver helt tæt.Det bliver sået med en 4 m rotorsåmaskine hvis det har nogen betydning

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Annonce
Det kommer også lidt an på, hvordan forholdene er i din have - hvad vej vender den, er der områder af plænen, som ikke får megen sol og sådan. Hvis der er en del plæne, som ligger hovedsageligt i skygge (f.eks. i nordenden af haven) kan man med fordel købe græsfrøblandinger, som duer til at gro i skygge. Der kan det nemlig være rigtig svært at få plænen ordentlig tæt, fordi standardblandingerne overvejende har frø, som gror dårligt, med mindre der er megen sol. Og man kommer hurtigt til at kæmpe mod mos, som jo elsker skygge. Turfline (fås bl.a. i Bilka, hvor de vist tit er lidt billigere end i f.eks. Silvan) har forskellige blandinger og også en til skygge. 
Men på en helt almindelig græsplæne i en solrig have er de billige frø efter min erfaring fine, og Parks blanding er ok . Der synes jeg, plænens pænhed mere afhænger af, hvordan den bliver passet.
Hvis man så passer plænen med gødning og kalk, så burde den holde sig pæn. Kan i øvrigt anbefale også at slå græs med en cylinderklipper (som håndskubbere altid er, men kun meget få motorplæneklippere) - det bliver meget pænere. Og slå ikke græsset for hårdt, hold en vis højde. Så skal det ganske vist slås oftere, men når man slår græs meget kort, som mange motorklippere gør (omkring 2-3 cm længde), så giver det mos nemmere betingelser.
Jeg har også to (mindre) hunde, og med mindre, der er tale om tonstunge labradors eller større, som høvler vildt rundt i cirkler i timevis, så kan en plæne i et hundehjem sagtens være nysselig .
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
ok det er græsplæne hvor der ikke rigitig er noget skygge bortset lidt fra et par udehuse.Jeg tror ikke at plænen bliver slået med håndskubber der er jo 5500m2 den må nok nøjes med havetraktor.
Jeg har godt set turfline blandingerne men de ligger osse i den høje ende af prisskalaen og der gå jo alligevel en del frø til

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Nåja, når den er så stor, så forstår jeg godt, du ikke gider, hehe . Jeg ved intet om havetraktorer, hvis du har en i forvejen, er der jo under alle omstændigheder ikke grund til at lede efter en med cylinderklip, hvis de findes.
Når der er så rigeligt lys, så gå du roligt i gang med de billige frøblandinger. Jeg har da sået deeeejligt græs med Budgets græsfrø, og det er en endnu billigere blanding end Parks.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af golf1985 på 07 apr 2014 19:11
har nu fået undersøgt hvad de græsfrø indholder 20 %alm rajgræs 75% rødsvingel 5% engrapgræs
der skal ikke spilles golf på græsplænen men den skal kunne holde til der løber 2 hunde rundt på den

det lyder helt ok.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis