Ekko lod

Jeg har et kombi-arrangement med Garmin GPS 178, som både viser kort og dybde, - men jeg savner et godt gammeldag arrangement med en særskilt visning af dybde. 

Hvad skal jeg købe, og kan transduceren placeres uden at gennembore skroget?



Mvh.
bodker

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det komer jo an på hvad du vil have af informationer ud over selve dybden? Når du skriver "godt gammeldags" går jeg ikke ud fra at det er en sidescansonar du er på udkig efter :-)
Jeg har faktisk en Lowrance LCX27 med LGC-4000 antenne og en Airmar B45 svinger til at ligge. Svinger en har været støbt ind i bunden af min båd. Der er kort med over området fra Oslo til Tyskland, altså hele Danmark og Vänern og Vättern også.

Du kan sende PM ved interesse.

Troels
Hej
Jeg har også en Garmin 178C og købte en Garmin/Airmar P79 transducer til indvendig montering. Søg begge navne på nettet for at finde den billigste pris.
For at finde den bedste placering lagde jeg transduceren i en plastpose med vand og prøvede mig frem. Husk at transducerstikket skal sættes i instrumentet, før dette tændes, eller virker det ikke.
Og så lidt brok: Købte min Garmin 178C for nogle år siden på et "godt" tilbud. Da jeg 2 år senere ville have opdateret det medfølgende søkort, kunne Garmin fortælle, at man havde stoppet opdatering og salg af kort til disse plottere.
Morale: ALDRIG MERE GARMIN.

1691
Hej Bodker. Bare lige en lille detalje nu ved jeg jo ikke hvilken båd du har men Transduceren kan kun monteres indenbords hvis du har en fiber båd hvis det er en træbåd skal du bore igennem men det ved du sikkert godt;-) Der findes dog et hav af billige fishfindere/ekkolod med transducer til udenbords montering men... det vil jeg nok ikke nødvendigvis anbefale til en sejlbåd, men igen jeg ved ikke hvilken båd du har.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis