Fjerne pælefundamenter

Jeg har en gammel terasse der skal fjernes, hvor understøtningen er lavet vha. 4 pælefundamenter med beslag støbt ned i. 

Er der nogen bestemt strategi i forhold til at få sådanne fundamenter op? Eller er den eneste løsning bare at grave jorden op rundt om indtil man kan hive dem op?

Mvh.
Michael Lind Mortensen
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeps du griber spade og skovl og får fruen til at heppe på dig
Hej.
Hvis det er muligt binde en kæde omkring, evt. ved at grave lidt, har jeg gjort det med en 'kaffemølle' og en traktorkæde. Lidt bøvlet, men nemmere end at grave det hele op.


 varmetossen

Du kan da også gøre som jeg gjorde da jeg skulle fjerne nogle store træer fra haven. Jeg vandede til det var godt sumpet ( tager et par dage ) så kunne jeg hive hele træet med rod  op blot med have traktoren, træerne var kun omkring 25 år gamle og ca. 6 m. høje
He he, det minder mig om min tidligere genbo, der også lige ville trække en rod op med firmabilen... han rev kofangeren af og fik en lang ridse på den ene side, da bilen lige pludselig fløj fremad, da kofangeren gav efter...  

Men en 3 buk, og en kædetalje vil sikkert kunne gøre det   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Hej.
Din nabo må have taget fejl et sted. Som jeg husker firmabiler kunne en personvognsudgave fragte omkring 1,5 ton gods sammen med en 3,5 ton trailer med de resterende materialer efter
De var bygget efter andre normer, som vi andre blev dengang

mvh

 varmetossen

Skyldes nok at Henriks Nabo ikke brugte det han har mellem ørene, enhver ved da at en kofanger er til at fange køer med ikke til at trække med
Lige nøjagtigt håndværker... manden var sælger for et møbelfirma, så det var en ganske almindelig Audi 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej.

Som PinkHenrik også skriver, en treben/buk og så en skraldetalje sådan fik jeg 3 stk op i vores have. Jeg havde et stykke jern gennem hullerne i beslaget, så krogen havde noget at fange i.
Jeg havde dog lige gravet fri omkring beton klodsen inden jeg løftede. Jorden fyldte jeg så ned i hullet under klodsen løbende, når jeg løftede, så den til sidst lagde oven på jorden.

Hilsen Jakob.
Okay - Mange tak for rådene.. Vi prøver :-)

Mvh.
Michael Lind Mortensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis