Valg af garageporte

Hej

Jeg skal have 2 garageport til vores nye hus og jeg har følgende krav:

- Top isolerede og med tæt lukning, idet jeg har opvarmet garage.

- Hurtigste op og nedlukning

- Lydløs og jævn op/nedlukning.

- Overfladen skal kunne tåle kystnært område (havgus).

Jeg betaler gerne for kvalitet, men betaler ikke overpris. Med andre ord vil jeg gerne have så meget for pengene som muligt.

Er der nogen, som har erfaringer med et eller flere af de bedste mærker ?

På forhånd tak !


Selvbyggeren

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så er det jo bare ringe til nassau eller crawford vil jeg tro. Hvis Nassau kan passe i design vil jeg klart vælge dem.

Men ellers find det lokale portfirma som ikke sælger kinaporte.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hej,

Jeg har meget god erfaring med ryterna garageporter, de laver også industriporter så de har meget høj kvalitet. Jeg forhandler også ryterna, så du kan kontakte mig hvis du er interesseret på [email protected].

Hvis ikke læs mere om ryterna her http://www.ryterna.eu/dk/

Mvh Joakim Krogstad
www.nooda.dk

Nooda ! Du burde vide bedre

Du er hermed anmeldt til admin.

Hej

Tak for de forskellige bud. Jeg har selv overvejet Hörmann porte. På et tidspunkt hørte jeg dog noget om at disse også sælges billigere under et andet navn. Er der nogen der kan bekræfte dette ?

Elementfabrikken har lavet bagmuren ved portene noget tykkere end planlagt. det betyder at hvor murværket i lysningerne slutter er er ca. 8 cm. ind til bagmurens inderside. I hver af siderne er der ca. 12 cm. ekstra hul i bagmuren i forhold til hvor murstenene slutter. I højden er der 8 cm.

Jeg vil helst have portene helt frem til det sted hvor murstenene slutter. Er der nogen, som ved om de oplyste afstande giver nok plads til at portrammer kan være der (12 cm. i siderne, 8 cm. ved overliggeren, og en dybde på 8 cm.) ?

Selvbyggeren

Annonce
Hej igen

Det er et svært valg, for der findes mange porte med fin isolering og god automatik. Det ser dog ud til at jeg er nødt til at vælge en port med Z-beslag som altså benytter trækfjedre i steder for torsinfjeder. Er der nogen af Jer der har praktisk erfaringer med forskellen på disse og kan oplyse fordele og ulemper ?

Selvbyggeren

Jeg er meget tilfreds med min novoferm port, den er dog ikke ret kraftigt isoleret da jeg havde brug for en rulleport pga lav lofthøjde ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis