Bådmotor af buskrydder

Nu tænker i nok på overskriften hold kæft en tumpe, det er jeg nok også men...

Jeg skal bruge en motor til min tømmerflåde hvis der en dag sker noget eller jeg skal sejle et kort stykke. Og jeg vil ikke bruge særlig mange penge på det her projekt og det billigste folk har påhængsmotorer til salg til er 3000 ca. og det er langt over hvad flåden koster. Motoren skal bare kunne få mig lidt frem ikke noget sindsygt.

Så slår det mig billig motor til båden.. BUM! Jeg har været i vietnam og der har de sådan nogle her!
https://www.facebook.com/photo.php?...mp;theater
Se det kunne godt forveksles med en større buskrydder hvis i forstår og sådan tænkte jeg at jeg ville lave min bådmotor. Så tænkte på om ejg ikke bare kunne bruge vores buskrydder og så svejse en propel på i stedet for og så bare derudaf? Det eneste problem jeg ser lige pt er kølesystem? Ved ikke om den kan køle nok når den kører sådan i længere tid? Tænkte også mere på om sådan en buskrydder motor er kraftig nok til at få mig lidt den vej jeg vil da flåden er temmelig tung?

Håber I har nogle andre bud eller lign til billig fremdrift! (skal selvfølgelig lave nogle årer)

 

44 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Undskyld linket ikke ville som jeg ville, bare kopier det og sæt det ind i browseren

 

Hvis du fjerner " https://" virker linket

www.facebook.com/photo.php?v=140129...mp;Theater

Dog kommer der ikke rigtig noget frem med buskryddere...

En buskrydder larmer forfærdeligt, og oser, da det er en to-takter, så medmindre du bruger det dyre miljø benzin, vil det ikke være rart.

En buskrydder af hæderlig kvalitet, kan sagtens holde til at køre i lang tid, men så er den jo også dyr.

Kik dig nu om efter en påhængsmotor...

Jeg tror såmænd godt det kan lade sig gøre, men en buskrydder tager vist ret mange omdrejninger i forhold til en skrue gør når den sidder på en gearkasse fra en påhængsmotor. Det er i hvert fald en ting du lige skal undersøge, og så noget med stigningen på skruen, da din lille motor fra buskrydderen nok får rigeligt at slæbe på. Men dimensioneres det hele korrekt burde det kunne lykkes.


 

Jamen så kunne jeg vel lave det er en pæneklipper motor? Det er i og for sig lige gyldigt hvor meget den larmer

 

Fordelen ved plæneklipperen er jo at det er en 4 takt motor så den larmer ikke så meget og behøver kun alm benzin


 

Skrevet af grossmann på 06 apr 2014 13:11

Fordelen ved plæneklipperen er jo at det er en 4 takt motor så den larmer ikke så meget og behøver kun alm benzin


Det vil jeg nu ikke give dig ret i, en plæneklipper motor larmer nu pænt meget, i forhold til en påhængsmotor, der jo er vandkølet og med kappe til støjdæmpning.

En påhængsmotor behøves jo ikke at koste alverden hvis man selv vil lave lidt ved den selv.

www.dba.dk/evinrude-paahaengsmotor-6-hk/id-1007092144/

www.dba.dk/mercury-paahaengsmotor-7-hk/id-1006821221/

En bådmotor har så også udstødning under vandet, og det vil jeg nok mene er den største forskel. Vi er enige om at påhængsmotoren er det nemmeste valg, men manden mener ikke støj er det afgørende. Jeg vil påstå at en plæneklipper larmer mindre end en buskrydder.


 

Men de 2 pængsmotorer der tør jeg sgu ikke købe. Jeg er bange for at det skal være en langbenet hvis det skal være noget. Og så hvis der er en reserve del der går i stykker det koster sikkert kassen... Tør sgu ikke.
Men jeg tror det bliver svært for mig og lave det hele fra en pæneklipper. Buskrydderen er jo egentlig færdiglavet kan man sige. 

 

Der er yderligere 34 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis