Havetraktor Mtd H145 ryster når knive køre

Hejsa derude jeg står med et problem som jeg slet ikke kan løse
Når jeg sætter knivene igang på min mtd h145 ryster det helt vildt. Troede så i første omgang det var knivene
Så dem blev der købt nye og det hjalp en lille smule men ikke meget. Så fandt jeg ud af en en af akslerne knivene sidder på var gået i stykker i gevindet så det blev også udskiftet dog uden forbedring. Jeg har tjekket lejrene og de larmer ikke og syntes heller ikke der er slør at finde. Aner ikke lige hvad det kan være så håber i har nogle forslag til hvad det kunne være mvh andreas
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du tjekket de nye knive om de er i balance?

Hvad med den anden aksel, den kunne jo være skæv.

Hvad med remskiverne, er de skæve?

Lyder som om et lejetårn er flækket.
Har selv døjet med de originale alu lejetårn , og har derfor lavet nogle i jern. Det virker til UG
Alutårne flækker let hvis en kniv rammer en størrere sten eller lignende.
Kan man se på tårnet hvis det er flækket ?

Ja hvis du skruer lejehuset af, kan du jo se om alt ser ok ud.

Jeg havde på et tidspunkt en Murray plænetraktor, der lavede jeg nye lejehuse, med større lejer, og tykkere aksler, samt drejede remskiver i stål,det gav en meget roligere gang, med knivene kørende.

Det er jo ingen garanti for at de nye knive er i balance, det er jo nemt at tjekke.

Prøv også at kontrollere at den anden aksel ikke er skæv, når den anden aksel var defekt, kunne de jo tyde på den har fået nogle tæsk...

Annonce
Ja jeg må lige tjekke det hele en gang til.
Men tak for svar hvertfald men hvordan kan jeg tjekke om en aksel er skæv ?

Det bedste er jo et måleur, men du kan holde en skruetrækker mod et fast punkt, og ind mod akslen (med lidt afstand), når du så drejer akslen, kan du se om den er skæv.

Ja det må jeg lige prøve
Det kan også være din Rem der er slidt. Så den ikke strammer ordentligt. Det kan også være fjederen til din remstrammer der er blevet slap.

Hvad skal vi med guld og sølv når vi har 4x4 og ØL?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis