Vurdering af murrevner

Hvis man skal konstatere, om en murrevne fortsat udvider sig, findes der en plasttape man kan klistre på tværs af revnen, hvorefter man over tid, kan se om tapen brister, hvis sætningerne fortsætter.
Er der nogen der er bekendt med, hvor man kan købe den form for special-tape?

Frede

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lav en strimmel af gips hen over revnen. Så kan man hurtigt se hvis der der er bevægelse i revnen.

Venlig hilsen

Jens

Tak for dit forslag, Jens. Men jeg er nu ikke helt enig i, at det kan bruges, hvis sætningerne foregår meget langsom over tid.
Gips og beton/mursten arbejder lidt forskelligt, og over en længere periode kan man ikke være sikker på, at en revnet gips ikke kun skyldes temperatursvingninger og forskellige udvidelser/sammentrækninger af de tilgrænsende materialer. Men det vil uden tvivl kunne anvendes over et kortere tidsrum.
Jeg mener, at renoveringsfirmaer anvender selvkæbende special-tape. Men hvor pokker køber man det?

Frede

Det ser nu mere ud til at du forsøger at gøre reklame for noget der er ukendt og ganske unødvendigt. Jeg vil give Æblebjerg ret i at en slat gips vil kunne vise nøjagtigt det samme resultat, også uanset vejret og hvad du ellers kan finde på af finurligheder.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis