Isolere skur/carport - Input ? (Lille maskin "værksted")

Hejsa

Sidder og har en vedvarende drøm om at starte stille og roligt ud som selvstændig inden for bearbejdning, hvilket kræver at jeg får mig et lille værksted. Har været rundt i området og syntes meget hurtigt at leje en hal bliver dyrt, især hvis der går fx 2 år inden jeg kan leve af det.

Så derfor vil jeg godt se lidt nærmere på hvor man økonomisk samt muligheds mæssigt befinder sig ved at ombygge/isolere mit gamle skur/carport til formålet.

 - Omkring det med at drive erhvervs er der nævnt i min lokalplan at det er tilladt så længe det sker uden gene for naboerne. Dette vurdere jeg er muligt, dog ved at prøve få noget konkret svar fra kommunen.

Sådan ser det ud pt:



Hvor bilen holder er der beton underlag, samt der bare er lagt fliser hvor der er plads til cykel, tørresnor osv ... Skuret bagved ligner at have bare et forhøjet beton gulv ... Lidt størrelser (i mm)



Nu er det bare grove mål lige taget hurtigt, men:

Bil parkering: ~14.5 m2
Tørresnor areal: ~10.5 m2
 - Carport = 25m2
Skur: ~13.8 m2

Kræver ikke SÅ meget plads, så som udgangspunkt har jeg ikke planer om at ændre noget hvor bilen holder, det må gerne fungere til dette formål stadig ..... 

 - Vil dog helt OPTIMALT gerne kunne smide en isoleret port samt dør i, og så have hele området til rådighed, dvs nemt kunne køre ting ind gennem porten osv. Er dog meget tæt på skel, så fx at bygge op i højden går næppe.

Overvejer dog lidt at smide en skillevæg op mellem hvor bilen holder, og mit "tørresnor" areal og inddrage dette til skuret - Smide en dør i ud med indkørslen, og få de ~10m2 ekstra plads til skuret, som så vil blive i en vinkel.

Sådan her vil det ca blive med udvidelse hvis min forklaring er helt sort, dog med døren åbne ud istedet for 



Intet er fast bestemt nu, men kunne da godt bruge lidt ideer, samt også gerne hvordan det måske kan gøres når man ikke er direkte håndværker selv med erfaring omkring dette. Vil trods alt gerne kunne bruge så meget af det eksisterende som muligt, men går ud fra at gulvet skal bankes op/graves ud så der kan komme isolering ned osv - Kan også ske det slet ikke er værd at bevare noget.

~250mm flamingo i gulvet og måske 200mm rockwool i væggene var lige første tanke, og have en lille affugter derude og måske ~15 mm krydsfiner til vægene så man nemt lige kan smide en skrue i og hænge noget op.

Lidt ideer/erfaring til om mine tanker allerede nu er helt fucked, eller hvordan jeg nemmest får tegnet/planlagt herfra, også gerne en GROV estimering omkring budget til materialer.

Mvh Henrik

(Blev et lidt langt indlæg så håber det giver mening for nogle, prøver lige at få læst det igennem et par gange)

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

Hejsa Sidder og har en vedvarende drøm om at... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja, og en drink! MEN på en sydhavsø!
Mine forslag skal forståes sådan, at du kan "trække stikket" ud, hvis det vokser over hovedet - eller værre endnu, hvis det går omvendt

 

Der er faktisk en lille detalje som du skal have med i dine overvejelser, der skal være en konstant varme på værkstedet hvis dine maskiner skal kunne arbejde præcist.

Jeg lærte på file skolen at det havde meget at sige for en måle instrumenter at der var en jævn temperatur i lokalerne når der blev brug måleværktøj på hunrede dele. jeg kunne forstille mig at det blev endnu værre ved tusind dele.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis