Redan Akva vita 2

Hej
vi døjer i øjeblikket med periodisk banken /knurren i rørene, når der bruges varmt vand - har haft besøg af VVS. mand, hvor der selfølgelig ikke var nogen banken da han var der.

VVS. manden tilbød at skifte vandvarmeren for 7.000, men jeg synes lige at jeg vil være sikker på at det ikke bare er tryk/PM ventilen der skal udskiftes eller renses. det jo evt også være den kontraventil der sidder lidt før vandvarmeren.

er der andre der har haft banken/knurren i rørene samme med en redan vandvarmer, som er under 10 år gammel

/Jimmi
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jimmi..
Det kunne måske lyde som om dit fjernvarmetryk er lidt for lavt til Akva Vita.. det sker tit.. prøv at skrue lidt op for temp på det varme vand på dif.tryksventil på selve Akva Vita.. så skal der et mindre tryk til at påvirke ventilen.. Håber du forstår hvad jeg mener ;-)
Mvh Jan
Ja.. det lille "håndtag" mod den røde prik.. så skulle dit vand blive varmere. og ventilen arbejde lettere ved et lavere tryk..
Hvis det er det der er problemet (?)
Mvh Jan
Godt du fik skabet ud i nogenlunde helt tilstand, en ny hvidmalet masonitplade, koster ikke ret meget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis