Hjælp til en stiksavs-hærger.... ;-)

Cirka samtidig som jeg købte mit hus, købte jeg også min første stiksav, som var i den billige ende. Den klarede et par opgaver i fin stil. Siden fik den en ide med, at den smed klingerne, lige så snart den så træ, og da jeg kun havde småopgaver, klarede jeg mig med håndsaven.

En af disse småopgaver var opskæring af tykke gulvbrædder (knap 3 cm). Min nabo insisterede på at jeg lånte hendes stiksav, en ældre Bosch, som kørte igennem et halvt bræt og derefter begyndte at smide klingerne.

I går købte jeg en ny stiksav, mærke Ford. Den kostede 299 og stod ved siden af en Bosch til 328. Jeg valgte Forden, fordi den havde væsentligt mere motorpower (710 W). Købte klinger, der passede, og lod den prøve kræfter imod et 3 cm gulvbræt, fra den ende, hvor jeg havde skåret halvt igennem med håndsav, inden jeg opgav det projekt - OG SÅ SMED DEN OGSÅ KLINGEN.

Inden jeg gik i gang, konstaterede jeg, at den ikke var superlige. Da jeg brugte den, viste det sig også, at låseknappen på siden ikke virkede. (Altså den knap man skal trykke ind for at kunne trykke den anden "kør" knap ind - jeg er glad for at jeg er den hysteriske type, der altid tager strømme, før jeg fedter med klinger og den slags). Den bliver pænt leveret tilbage.

Men... tre stiksave i træk, der smider klingerne i stedet for at skære? Kræver jeg for meget af dem? På den her kan jeg hive klingen ud, uden at trykke på udløseren. Systemet er det samme som på Bosch - dem der buer opad i toppen :-)

mvh. tina

Cirka samtidig som jeg købte mit hus, købte jeg... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Godt at det ikke var dig, der var en hærger!

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, det er jeg også helt glad for - især når der nu var temmelig meget der tydede på det, med alt det stiksavs-uheld jeg har haft :-)

mvh. tina
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis