Problem? eternit mod jord

jeg skal bygge kolonihavehus på punktfundament og vil grave eternitplader ned langs bundremmen. har dog et problem jeg ikke lige kan se hvordan jeg løser optimalt. Mine punkter kommer i vejen for eternitpladerne. billedet er ikke fra mit projekt, jeg vil købe færdigkøbte stolpesten på 185*185mm i bunden 155*155mm i toppen og 500mm høje. Bundremmen er af 97*97mm trykkede stolper el. 45*145 trykkede reglar. jeg har tegnet og regeret og tænkt og tænkt! Hvordan løser jeg dette problem? Det dur jo ikke at mine stolpesten ikke er støttet af jorden i den ene side?
Mvh.Maja
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hak de værste løse kanter af punktfundamentet, og tilpas eternitpladen, så punktfundamentet kan være der, så må du leve med at du kan se fundamentet.

Alternativt kan du jo skære lidt af fundamentet, hvis stolpebæren går langt ned, så der bliver plads til pladen.

det nemmeste er at bore hul med pælebor lave en kasse og sætte den over hulet i den højde du skal bruge støbe på stedet
på punkt fundamentet skruger du trykket rem med karm skruer
det er det den billigste metode og du kan lave punktet så det passer med eternit

Nu er punktfundamenterne jo støbt, så må løsningen findes ud fra det...

Jeg har lavet det sådan her på min træ terrasse, jeg har brugt H stolpebære og hævet det lidt over punktfundamentet, så der er plads til en trykket 45x145 på indersiden af beslaget.

Jeg har ladet ydersiden af beslaget stå frit....

Je_ns hvis du læser teksten igen vil du opdage at billederne ikke er fra hans projekt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis