Gulvvarme ud fra gammel radiator løb

Er ved at planlægge ombygning af badeværelse, hvor vi vil skifte det gamle gulvvarme ud. Vi har en radiator i rummet, hvor rør stikker ud fra væggen nær gulvet.

Jeg tænker så på om jeg må etablere en shunt på disse frem/ retur løb og lave ny gulvvarme ud fra disse?

Vores brugsvand løber på loftet og har derfor også en varmvandbeholder på loftet. Alternativet ville være at trække nye fjernvarmerør på loftet og ned i væggen. Men det vil kræve en del mere, da jeg så også skulle udskifte beholderen herognu med gennemstrøm.... Hvilket jeg først vil gøre senere.

Må jeg genbruge radiatoren til gulvvarme eller ?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke noget problem jeg har selv fået fjernet en radiator i et lille badeværelse og lavet gulvvarme der blot ved at få sat en termostat på den i det her tilfælde en fjvr termostat fra Danfoss , men bare rolig det har din VVS man d prøvet hundredvis af gange
ok, har du kun termostaten på - altså ingen shunt? - troede faktisk at det var lovpligtigt idag, når man laver gulvvarme.

Men ja, VVS manden ved det sikkert. Er som sagt i planlægningsfasen og vil godt have et overblik over hvad der skal sættes igang.
nej kun en termostat der sidder gemt nede ved siden af toilettet, det var klart det nemmeste sagde vvs' manden og langt det billigste, tror at selv termostaten kostede små 350 kr. inkl ventil ( som jeg husker det) dertil lidt arbejdsløn i form af gevindskæring og montering af ventil på de siddende rør) det tog vel 15- 20 min så var det klaret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis