Plads til opvasker

Hej alle.

Jeg har langt om længe, fået købt mig den uundværlige opvasker. Nu er jeg så stødt på problemer, da jeg vil tage et underskab ud for at lave plads til maskinen.

Jeg har fjernet alle skruer, som holdte skabet sammen med hhv. bordplade og skabet ved siden af, men skabet sidder stadig ubehjælpeligt fast! Jeg har konstateret, at det på en eller anden måde sidder fast i bagvæggen, men ikke noget synligt (håber man kan ane det på billedet). Nu til mit spørgsmål: kan jeg få skabet ud, uden at splitte det ad? Bor til leje, så vil helst ikke ødelægge alt for meget!

Håber at nogen kan hjælpe :-)

Mange hilsner Jens Peter

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der sidder måske et bræt bag på skabet, hvor den nederste del af det er skåret i smig i bunden, og et bræt på væggen der tilsvarende er skåret i smig i toppen. Derved hænger skabet faktisk på væggen og kan kun fjernes ved at løfte bordpladen og derefter løfte skabet ca. 10 cm.

Det er også muligt at bordpladen er fuget/limet fast til skabet. Det ville være lidt dumt, men man ved jo aldrig...
Ja, har også overvejet, at det måske er lavet sådan.. Det er dog ikke en mulighed at afmontere bordpladen, da den er limet adskillige steder og med lister hele vejen rundt, hvilket bliver noget værre bøvl at udbedre.. Den eneste løsning er nok, at lade skabet (eller som minimum bagpladen) lade livet og så håbe, at næste lejer også vil have opvaskemaskine

Tak, for svaret!

Mvh Jens Peter

Du kan bare "smadre" bagbeklædningen, den koster ikke alverden.

Så kan du se hvordan det hænger sammen, hvis du er heldig, er ophængs skinnen sektionsopdelt, så kan du skrue den af og trække skabet ud.

Er den ikke sektionsopdelt, må du jo skære den over....

Præcis - tak for svaret
Prøv at fjerne alle hængsler i skabet plus naboskabene.
Ofte vil man prøve at gemme sammenkoblingsskruer på den måde.

hilsner Sylte.

 

Annonce
Hej
PÅ mit køkken er de enkelte skabe skruet fast i væggen bag skabet med 2 skruer i den liste som sidder lige over den spånplade som ses bagest øverst i dit skab !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej alle
Mange tak, for jeres svar! Endte med at "smadre" bagpladen - blot for at konstatere, at skabet ikke var skruet fast, men blot kilet godt og grundigt fast. Da bagpladen var væk, var det dog noget nemmere at få ordentlig fast, så skabet kom i sidste ende ud :-)

Mvh Jens Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis