Ny spilleregel?

Ind imellem kommer der et indlæg til en gammel tråd, der har ligget stille længe.

Det får nogle til at give den nye deltager en lille reprimande og sige, at han skal starte en ny tråd.

Det kan der jo være delte meninger om, men jeg synes faktisk, at det er vældig hensigtsmæssigt, at så mange indlæg om et givet emne som muligt samles i den samme tråd, som så mere eller mindre kan blive stedet, hvor den samlede erfarings- og meningsopsamling om emnet finder sted.

Der kan jo ikke sættes firkantede regler for hvornår et indlæg bør ske i en eksisterende tråd, eller om der skal startes en ny, men kunne vi ikke blive enige om, at det skal være "legalt" at kommentere på en gammel tråd, så vi slipper for unødvendige løftede pegefingre, som garanteret gennem tiderne ind imellem har skræmt nye brugere bort?

Er det en god idé?

Hilsen
Dan

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Dan.

Det er vel mig du hentyder til !

For mit vedkommende er det ikke ment som en reprimande men et hint om at der er flere der ser spørgsmålet hvis der skrives en ny tråd, det er kun dem der har skrevet i tråden der så ser spørgsmålet og så dem der lige skal se hvad det gamle vrøvlehoved nu har skrevet sin mening om

Jeg synes bestemt, at det skal være "legalt" at skrive indlæg i en gammel tråd, hvis det er relevant.
-Starter man en ny tråd, hvor svaret findes i en gammel tråd - vil erfarne brugere jo alligevel henvise til denne. Jeg oprettede en profil herinde for et stykke tid siden, skrev en kommentar til en gammel tråd - som blev slettet, da man mente at det var spam.

Jeg slettede hurtigt min bruger, men har sidenhen oprettet mig igen - da jeg finder en masse gode tråde, og selv får en masse gode ideér herfra.
Når der bliver skrevet et nyt indlæg, kommer tråden jo øverst i listen, og dermed er den lige så synlig som en ny tråd. Så der kommer næppe flere kommentarer af at dét.

Som oftest bliver gamle tråde taget op af folk, som vil reklamere. Og det er pisse irriterende. Især fordi dem som abonnerer på tråden, får en email om at der er kommet et nyt indlæg. Og når folk herefter begynder at kommentere på reklamen, får alle igen notifikationer om nye indlæg. Ved reklamer, så anmeld det på alert knappen, og lad være med at kommentere på den. Hvis dette blev efterlevet, kan jeg ikke se nogen grund til at man skulle oprette nye tråde til de samme emner.

Og du får nok også dette indlæg fjernet, du må ikke lægge link ind for eget firma i din avatar. At du ikke fattede det første gang, gør så kun at du igen må hjælpes på vej.

Og det hjælper ikke at du nu fjernede dit lange link og satte et lille et ind i stedet for.

Du har sådan set ret Jenshøj, jeg vil se om jeg kan efter leve det.

Jeg hentyder ikke til nogen bestemt, men bare til det forhold, dels at jeg synes det er praktisk at et emne behandles i så få forskellige tråde som muligt, og at det er ærgerligt, at nye brugeres første erfaring med dette enormt gode sted risikerer at være en bøvs!

Jenshøjs opfordring til at bruge "alert"-knappen i stedet for at kommentere på muligt spam eller andet upassende er en rigtig god idé. Så kan administrator foretage sin vurdering i fred og ro uden at trådene bliver forurenet med indlæg, som ikke er relevante for det givne emne. Han må vel også være den bedste til at definere den ind imellem hårfine grænse mellem hvad der er råd, og hvad der er reklame.

Dan

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Jeg syntes bestemt også at det er i orden at skrive i gamle tråde.
Det giver overblik, istedet for 10 forskellige tråde der handler om det samme, hvis man laver en søgning efter et emne.
Og nogle gange dukker der gamle tråde op, som man ikke havde læst (dette forum er ingen årsunge, så der er mange timer læsning for at gå det hele i gennem) , men som alligevel var meget gode at læse, og gav de vigtige "aha-oplevelser" .  

Personligt fjerner jeg altid fluebenet, så jeg ikke får en mail (får rigeligt med andre mails) så for mig er det noget med at huske hvilke tråde jeg følger med i. 
Det plejer nu ikke at være et problem, men ind i mellem kan det da smutte... men jeg kan da godt se, at ved at skrive i tråden, så bonger der en mail ind, og når det så "bare" er en der vil lave lidt reklame så er det træls, men de skal som der er blevet skrevet, bare meldes til "myndighederne" 

Nogle gange kunne der måske godt være brug for en moderator, som kan slette / flytte indlæg der ikke hører hjemme i netop den tråd. Da administratorene umuligt kan følge med i alle tråde, og se om der bliver holdt en god tone, eller skrevet noget vås.

Jeg skrev en overgang på Byggeri.dk men blev hurtigt træt af det, da der var alt for mange indlæg der enten ikke havde noget med tråden at gøre eller var disideret forkert, eller bare spam, som sikkert var skrevet af skolebørn der kedede sig. Det er ødelæggende for et forum..

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis