Fliser omkring hus og garage

Hej

Jeg skal have lagt ca. 300 kvadratmeter betonfliser omkring mit hus og min garage. Jeg har læst flere bud på hvor meget fald man bør have. Nogle oplyser 1 cm. pr. meter og andre 2,5 cm. Uanset hvor meget fald jeg vælger kommer det til at give problemer ved alle hushjørnerne hvor de forskellige arealer mødes. Jeg har vedhæftet en tegning, som viser hvor der skal være fliser, og så kan man godt se at det bliver problemer når forskellige fald skal flettes samme.

Er der nogen, som har nogle gode råd til en løsning ? Arealerne kan der ikke ændres på.


Selvbyggeren

Hej Jeg skal have lagt ca. 300 kvadratmeter... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg har nu faststøbt kanterne rundt om hele huset. Bør jeg også faststøbe kanterne ud mod haven nu og så afrette og lægge fliser indenfor denne ramme ?

Alternativt skal jeg måske vente med kantstenene til haven til fliserne er lagt ?

M.h.t de steder, hvor faldene fra de forskellige terrasser mødes har Henrik oplyst at der skal skæres skråt. Jeg har søgt og lånt bøger, men jeg har ikke kunnet finde eksempler på metoder til min situation. Kan jeg på en eller anden måde undgå de skrå snit ?

De felter, som opstår ved hvert hjørne kommer jo til at vippe i 2 retninger. Kan det evt. styres ved lange lige linier, hvor hver sten blot lægges med korrekt fald i begge retninger eller bliver det et skæv/dårlige løsning når jeg regner med 1 cm. fald pr. meter ?

Tegninger vedhæftet i første henvendelse.


Selvbyggeren

du skulle ikke, men kunne, det var kun for at præciserer problemet med vand. tror udmærket du kan gøre som du beskriver, bare overskydende vand kan rende væk. Jeg ville vente med kantstenene, og jeg ville ikke støbe, ville dog klæbe kantstenene sammen, så græs ikke får adgang til fliserne.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis