gennemstrømsvandvarmer fjernvarme

hvad er bedst redan eller termix eller er der andre der duer

Har et hus på 140 m2 et badeværelse ingen spa eller badekar og skal heller ikke have det familie på 4 stk,     nogle der har et foreslag, eventuelt hvad jeg skal kigge efter,  pris mellem 4000-6000 kr

hvad er bedst redan eller termix eller er der... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

ja men det var bare for ikke at blive tørt 

når der står

KOLD veksler i tomgang - intet tomgangstab,  betyder det vel at den ikke bruger vand når ikke der aftappes

Hej igen, jo, jeg mener 2 kbm. det er jo en veksler til fjernvarme.
Prisen fremgår f.eks. her: http://www.billigvvs.dk/Varmesystemer-Vekslere-Metro--Metrotherm-vandvarmer-Vision-Uden-Kabinet-717138.html
Hos billigvvs.dk finder du stort set alle priser som så kan sammenlignes.
Jeg ved så godt at VVS´eren ikke syntes om at du køber den der, da han jo gerne vil levere den.
Hos min lokale VVS´er kan jeg se at jeg gav 4191 + moms.
Husk i øvrigt at forsyningsselskabet ofte giver tilskud til nye vekslere, samt at du kan få håndværkerfradrag oveni.
 Bjarne

Skrevet af Bjarne Jensen på 03 apr 2014 17:06
Hej igen, jo, jeg mener 2 kbm. det er jo en veksler til fjernvarme.

Bjarne

Tjah - her hos mig ( gælder vist overalt ) afregnes fjernvarme i kWh eller MWh - ikke i kbm mere.

Hvis min skulle bruge 2kbm i døgnet i tomgangsforbrug svarer det til ca. det dobbelte af mit årsforbrug i hele hytten incl. vandvarmeren

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Flere og flere værker tager et beløb pr. m3 vand der forbruges. Eksempelvis betaler jeg i horsens kr. 9,5 pr kubikmeter vand jeg bruger fra værket.

Det som bjarne mener, er at 2m3 vand fra værket bruges til at holde veksleren i "idle" mode, altså at holde veksleren varm. Så når der skal bruges varmt vand i hanen så er veksleren klar til at overføre varmen i veksleren til dit drikkevand.

Det samme i veksleren til vandet i dine radiatorer. Denne veksler kan med fordel lukkes af for i sommerperioden, da man så sparer vekslerens idle-forbrug.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af christiannielsen på 03 apr 2014 17:33
Flere og flere værker tager et beløb pr. m3 vand der forbruges. Eksempelvis betaler jeg i horsens kr. 9,5 pr kubikmeter vand jeg bruger fra værket.

Det som bjarne mener, er at 2m3 vand fra værket bruges til at holde veksleren i "idle" mode, altså at holde veksleren varm. Så når der skal bruges varmt vand i hanen så er veksleren klar til at overføre varmen i veksleren til dit drikkevand.

Det samme i veksleren til vandet i dine radiatorer. Denne veksler kan med fordel lukkes af for i sommerperioden, da man så sparer vekslerens idle-forbrug.
Værre reultat

Jeg bruger under 200 m3 vand om året - hvis mit tomgangsforbrug på vandvarmeren skulle være 2 m3 i døgnet ville det alene være 720 m3 om året

Annonce
jeg skal ikke gøre mig klog på mængden, men kun hvordan det fungerer.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
i røg vist væk fra tråden

Skrevet af blackbird på 03 apr 2014 18:14
i røg vist væk fra tråden
Ja, men synes man er nødt til gøre opmærksom på fejlagtige oplysninger

jo måske man skulle tage og skrive en privat tråd i stedet den her er ved at blive lang og der kommer ikke flere indlæg når ikke det drejer sig om tråden

Kaster mig med næsen i gruset.
Jeg huskede ganske forkert.
Jeg ringede til fabrikanten da jeg hos min datter opdagede at veksleren trak 25 liter i timen med alt lukket, fik bekræftet at det var normalt for en TERMIX one.
Og nu skal der regnes 25 liter i timen giver 600 liter i døgnet = 0,6m3
På årsbasis bliver det ca. 216 m3, her i Odense til en pris af ca. 25,incl. moms
Trods alt en slat.
Vi er også her gået over til GJ og MWh afregning, så priserne er fra 2011.
Den samlede pris for tomgangsforbruget er nok faldet noget da der ikke aftages mange calorier af veksleren i tomgang.
UNDSKYLD, UNDSKYLD

Bjarne

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis