Hvilken kap/geringssav

Jeg står og vil investere i en kap/geringssav, men er meget i tvivl om hvilken en det skal være, og håber på lidt råd og input, så det, forhåbentlig, bliver lidt nemmere at tage en beslutning.
Jeg tænker umiddelbart at jeg som absolut maks. vil bruge 2500,- på en, og har fundet nogle mulige "kandidater".

1. http://www.10-4.dk/varer/Elvaerktoj/Bosch-elvaerktoj/Bosch-bla-professionel/Bosch-kap-geringssave/Bosch-kap-geringssav-1600W

Må indrømme jeg er lidt forelsket i denne, med alle de funktioner der er, samt det er den blå serie. Omvendt har jeg også søgt lidt på den, og har herinde fundet ud af at der, for nogle, har været problemer med at der kommer slør i den, så den ikke kan holde graderne. Men det var på gcm 8 s, men ved ikke om det også gælder for gcm 8 sjl.

2. http://www.10-4.dk/varer/Elvaerktoj/Dewalt-elvaerktoj/Dewalt-kap-geringssav-1800W-5350398

Jeg har også kigget lidt på denne og 770'eren. Har kunnet læse mig lidt frem til, at der er et potentielt problem i at teleskopstængerne er monteret vertikalt, og det vil kunne fremkalde slør i lejerne.

3. http://www.davidsenshop.dk/pi/METABO_KAP_GERINGSSAV_KGS_216_M_6652_2351.aspx

Denne og kgs plus er den sidste jeg har kigget på. Jeg ved ikke særlig meget om kvaliteten på metabo, udover at min metabo stiksav fungere ganske udemærket. Kgs 216 m er noget billigere end bosch'en og dewalt'en, hvilket der i mit hoved så ringer en klokke med pris og kvalitet hænger for det meste sammen.


Jeg har et projekt med nyt gulv i huset på bedingen til sommer formentlig, samt nye loft- og fodlister. Den skal sådan set kun bruges til hobbybrug, men vil ikke gå ned på udstyr, samt have noget der kan holde så lang tid som muligt, med det budget jeg nu engang har.

Jeg håber der er nogen der kan komme med input og råd til den nye herinde. 

Mvh. Allan Lyhne
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Allan.. Der er desværre ingen links med

Mvh Mærsk

Hej Allan...

Generelt er det ikke alt metabo`s el værktøj der er lige godt. Jeg har dog den metabo sav som du linker til, og jeg kan kun sige at jeg faktisk er temmelig tilfreds med den. Så den kan jeg kun sige god for. Jeg har haft den en to års tid nu, og har brugt den en del til div. husprojekter både inde og ude, og der har ingen slinger i valsen været endnu. Som håndværker, kommer jeg jo en del rundt på byggepladser, og det er tit at tømrene benytter dewalt save, så dem bruger jeg jo så af og til, men synes ikke de fungere nævneværdigt bedre, faktisk synes jeg det er nemmere at lave præcise snit med min billigere metabo, om det er ren vanesag tør jeg ikke sige. Men jeg er tilfreds.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Af dem du nævner ville jeg vælge enten Bosch, eller Dewalt. 

Metabo'en er jo en prisklasse billiger, så forvent ikke samme kvalitet, mener i øvrigt at Metabo savene ikke er det bedste der findes..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis